Vi bruger cookies!

fyens.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.fyens.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere


Danskerne propper sig med protein på dåse


Danskerne propper sig med protein på dåse

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Danske forbrugere er i stigende grad begyndt at købe såkaldte sportsprodukter som proteinpulver, der nu kan fås i de fleste supermarkeder og sportsbutikker.

Danskernes store fokusering på motion og idræt får flere og flere til at købe sportsernæring i håb om at blive hurtigere og stærkere. Store bøtter med proteinpulver og andre sportsprodukter er rykket ud af bodybuilding-butikkerne og er blevet almindeligt inventar i supermarkeder, sportsforretninger og Matas.

Hos danske Maxim fortæller direktør Dorte Kjær, at firmaet har oplevet en stigning i salget af sportsprodukter som proteinpulver.

- Proteinpulver er ikke længere forbundet med bodybuilding. Det er blevet et almindeligt kosttilskud, som mange danske sportsudøvere bruger som et sundt supplement til deres træning, siger Dorte Kjær.

Der foreligger ingen danske undersøgelser af, hvor stort forbruget af kosttilskud og sportsprodukter er. Men også hos Fødevarestyrelsen fornemmer ernæringsekspert og faglig medarbejder Søren Langkilde, at der er kommet mere fokus på sportsprodukter, og at markedet vokser.

Motions- og Ernæringsrådet antager, at forbruget er "omfattende."

Danskerne propper sig med protein på dåse

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.