Danskere køber rejser på nettet


Danskere køber rejser på nettet

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Den danske rejsebranche er flyvende på internettet, for flere års massive investeringer og turbulente tider ser nu ud til at give jackpot. Feriesalget på nettet går nemlig bedre end nogensinde.Hjemmesiderne er overskuelige og tillidsvækkende, tilbuddene de bedste i lang tid og 11. september præger ikke længere feriebeslutningerne, lyder det fra feriebutikkerne. - Vi har netop slået salgsrekord, og det er svært for os at få armene ned. Jeg tror bestemt, at 2002 bliver året, hvor rejsebranchen endelig får sit gennembrud på internettet, mener Thomas Elsgaard, der er administrerende direktør i Rejsefeber.dk. Han har oplevet en stigning på 40 procent i antallet af unikke hjemmesidebrugere det sidste halve år.

I en ny rapport fra PLS Rambøll understreges succesen. Heri fremgår det, at omkring hver tredje dansker har prøvet at klikkøbe sin ferie. Det gør området til en af de varmeste handelsvarer online.Hos den rejseportalen travelmarket.com, baseret i Danmark, er man igen begyndt at få vejret efter en hård økonomisk mavepumper sidste år - den samme dotcom-modvind, der fik flere uafhængige tjenester til at blæse omkuld og tage billetten. - Markedet konsolideres, og brugerne er ved at finde ud af, at der rent faktisk er gode tilbud og troværdighed at finde på rejseportalerne. Værktøjerne er lette at finde ud af, og brugernes usikkerhed afløses i øjeblikket af en kraftig lyst til at købe online. Stille og roligt bliver det også muligt for os, at belønne online-handler med bedre tilbud, samtidig med at vores udgifter til markedsføring falder, siger Ole Stouby, der er koncerndirektør og netop har indgået aftaler med SOL, Opasia og den norske avis VG. Portalen har også lige fået en kapitalindsprøjtning på knap seks millioner kroner, der skal bane vejen for fremtidig succes.Det er ikke kun billetter til spanske grisefester og forudsigelige daseferie på Gran Canaria, der sælger. Det alternative hitter også. Hos Rejsefeber.dk efterspørger kunderne i øjeblikket især individuelle løsninger og kulturpakker: Slotskoncerter i Wien, det højtbelagte danseshow Moulin Rouge i Paris og svovlbadene i Budapest er fritidsmagneter.- Det er ikke nødvendigvis billige rejse folk vil have. De vil have nicheprodukter, som kan give dem specielle oplevelser, siger Thomas Elsgaard, der har lagt et yderst optimistisk budget for året, hvor han regner med to-cifrede salgsstigninger. Mytravel.dk er den seneste satsning på online-rejsemarkedet. Websitet åbner i dag og har på det svenske marked over 100.000 rejselystne besøgende hver dag. På siden er det muligt at sammenligne og booke rejser hos rejsearrangører som Spies, Tjæreborg; Ving, Skibby og Gate Eleven.

Danskere køber rejser på nettet

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce