Ældre skal løfte jern


Ældre skal løfte jern

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Løft jern. Tag hen i et motionscenter et par gange om ugen og træn dine muskler. Eller brug evt. håndvægte - en fyldt vandflaske er også en mulighed - til at styrketræne derhjemme. Gevinsten vil være et længere og bedre liv med større chance for at undgå alvorlig sygdom, og hvor du i større udstrækning vil blive ved med at kunne klare dig selv uden at skulle have hjælp til alt lige fra at komme ud af sengen til at komme på toilettet, skriver Berlingske Tidende.

Det er budskabet fra Sundhedsstyrelsen i en vejledning med nye anbefalinger for fysisk aktivitet hos ældre fra 60 år og opefter. Ligesom til yngre voksne er rådet, at de ældre skal få pulsen op mindst 30 minutter hver dag. Men herudover skal de ældre også dyrke styrketræning et par gange om ugen med "relativ tung belastning" for at vedligeholde styrken i muskler og knogler, som ellers uundgåeligt vil blive svagere. I anbefalingerne indgår også, at de ældre bør træne balanceevnen for at mindske risikoen for fald og knoglebrud.

Ældre skal løfte jern

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce