Tvis Køkkener melder sig i køen: Fik aldrig betaling for køkken til 52.000 kroner

Salgskonsulent hos Tvis Køkkener i Odense Jacob Øhlenschlæger solgte i maj et køkken med hvidevarer til Call Solutions direktør, der efterfølgende aldrig betalte. Foto: Louise Jeberg

Tvis Køkkener melder sig i køen: Fik aldrig betaling for køkken til 52.000 kroner

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Tvis Køkkener i Odense solgte i maj et køkken med hvidevarer til Call Solutions direktør. Køkkenet blev afhentet hos Tvis Køkkener, men fakturaen på 52.000 kroner er aldrig betalt.

Endnu en kreditor har meldt sig på banen, efter at Fyens Stiftstidende de seneste dage har bragt historier om en række fynske forhandlere, der føler sig godt og grundigt taget ved næsen af Odense-firmaet Call Solutions og dets direktør Søren Lind Refning Poulsen.

Call Solutions har i løbet af foråret bestilt designerlamper og andet designinventar, som det har fået leveret på virksomhedens adresse, men efterfølgende aldrig har betalt.

Nu kan Tvis Køkkener i Odense fortælle, at firmaet har 52.000 kroner til gode hos Call Solutions for et køkken med hvidevarer, som Tvis Køkkener i midten af maj solgte til Call Solutions direktør, Søren Lind Refning Poulsen. Køkkenet blev afhentet hos Tvis Køkkener, men fakturaen er aldrig blevet betalt.

- Jeg har af en medarbejder fået at vide, at køkkenet blev afhentet af en kassevogn uden reklamer. Vi kunne godt mærke, at der var noget galt, da fakturaen efterfølgende ikke blev betalt, siger indehaver af Tvis Køkkener i Odense, Peter Højmark.

Vil ændre procedure

Det var salgskonsulent Jacob Øhlenschlæger, der i maj solgte køkkenet til Call Solutions direktør.

Da det gik op for ham, at Tvis Køkkener nok var blevet narret, blev han i første omgang godt og grundigt hidsig.

- For jeg har aldrig prøvet at blive snydt før. Men det er sket, og jeg kan ikke gøre så meget ved det nu, siger han og fortsætter:

- Vi er godt klar over, at vi nok aldrig ser nogle penge. Men kan vi i det mindste få manden dømt, så er vi glade.

- Hvordan kan I finde på at give en virksomhed, I ikke kender i forvejen, en faktura for så dyr en vare?

- Det er normal kutyme, at erhvervskunder får en regning, når de modtager produktet. Men når vi fremover handler med nye virksomheder, så bliver de undersøgt mere grundigt, og hvis der er anledning til tvivl, vil de blive bedt om at betale forud, siger Jacob Øhlenschlæger.

Tvis Køkkener melder sig i køen: Fik aldrig betaling for køkken til 52.000 kroner

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce