Fra liv og mennesker til låst dør: Call Solutions direktør er ikke til at få fat i

Call Solutions har adresse på Vestre Stationsvej 21 1. sal. Siddegodt, der holder til i stuen, har intet med Call Solutions at gøre. Foto: Bjarke Vestesen

Fra liv og mennesker til låst dør: Call Solutions direktør er ikke til at få fat i

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Telemarketingfirmaet Call Solutions har fået leveret dyrebare PH-lamper af seks fynske belysningsforhandlere, som efterfølgende aldrig er blevet betalt. Flere butiksejere har derfor besøgt Call Solutions for at indkræve penge. Men uden held.

Døren ind til Vestre Stationsvej 21's førstesal er smækket og låst.

Selv om skilte på bygningsfacaden ud mod gaden indikerer, at der ligger et call-center på adressen, er der ingen, der svarer, når avisens to journalister banker på døren.

For et par måneder siden var der ellers liv og mennesker hos telemarketingfirmaet Call Solutions, der er ejet af direktør Søren Lind Refning Poulsen.

Men i løbet af de seneste uger har den eneste aktivitet, der har været på adressen, været en lang række frustrerede butiksejere, der er kommet på uanmeldt besøg i håb om at få penge for de designerartikler, som de har leveret på adressen, men aldrig har set skyggen af betaling for efterfølgende.

For et par dage siden har fogeden været forbi med en låsesmed og en advokat på slæb, fortæller flere naboer, og derfor tvivler de på, at vi finder Søren Lind Refning Poulsen på adressen.

- Det tror jeg godt, I kan glemme, siger en af naboerne og ler.

For vi er bare endnu to personer i den lange række af folk, som gerne vil have en snak med direktøren.

Sådan har vi gjort
Avisen har talt med en række navngivne forhandlere af lamper, møbler og andre designervarer. De føler sig alle bedraget, fordi køberen af deres varer, Call Solutions ved direktør Søren Lind Refning Poulsen, aldrig har betalt for det, der er leveret.

Avisen har gentagne gange uden held forsøgt at få fat i direktøren for Call Solutions, Søren Lind Refning Poulsen. Det er sket med 20 opkald over mange dage til hans telefon, opkald til hans bror og mor, og ved fysisk at forsøge at opsøge ham på firmaadressen på Vestre Stationsvej i Odense, hvor firmaet har haft officiel adresse.

Det er endnu ikke lykkedes at opspore Søren Lind Refning Poulsen for at få hans kommentar. Det afholder dog ikke Fyens Stiftstidende fra at bringe artiklerne om de forhandlere, der føler sig snydt.

Uddrag fra avisens presseetiske regler: Hvis det efter flere forsøg ikke er lykkedes at få en kommentar fra en kilde, som der i en artikel fremsættes beskyldninger imod, og artiklen bringes uden kommentar fra kilden, skal det fremgå af artiklen, og det skal forklares, hvordan og hvor mange gange vi har forsøgt at kontakte kilden.

PH-kogle forsvundet

I løbet af foråret har Call Solutions bestilt designartikler fra otte forskellige fynske forhandlere, som efterfølgende aldrig er blevet betalt trods mange forsøg på at indkræve pengene.

Det har fået flere af forhandlerne til at melde Call Solutions for bedrageri til Fyns Politi.

En af dem, der føler sig snydt, er Per Nielsen, der ejer Lysspecialisten i Dalum.

I slutningen af marts monterede en af hans medarbejdere en PH-kogle i Call Solutions lokaler.

Selv om der var plads til mellem 20 og 25 medarbejdere i lokalerne, var der ingen mennesker på arbejde, da Per Nielsens medarbejder monterede koglen.

Ifølge Per Nielsen lød forklaringen fra Call Solutions direktør, at alle de ansatte var til salgstræning i København. Et arrangement, som direktøren pludselig selv måtte skynde sig over til, hvorfor han gerne ville have lov til at betale for koglen via netbank senere på dagen.

Fakturaen blev dog aldrig betalt, og da det i de efterfølgende uger ikke lykkedes Per Nielsen at komme i dialog med Søren Lind Refning Poulsen vedrørende den manglende betaling, besluttede han at opsøge direktøren på Call Solutions adresse i Odense.

Den 23. april kørte han og en kollega derfor til Vestre Stationsvej 21. Men både Call Solutions direktør og PH-koglen var væk, da de ankom til lokalerne.

- Alt var ryddet. Det flød med papirer alle vegne, vores PH-kogle var blevet pillet ned, og loftet var reetableret, så man ikke kunne se, at der havde hængt en lampe, fortæller Per Nielsen.

Også Morten Vestermark fra Lysmesteren i Ringe monterede i midten af april en PH-kogle i et mødelokale hos Call Solutions til en værdi af omkring 45.000 kroner.

Han har heller aldrig set penge eller lampe igen.

- Det er simpelthen løgn, at der er nogen, der kan være så udspekuleret. Vi lever af, at en aftale er en aftale, men nu er vi er nødt til at lave en ny procedure, siger Morten Vestermark.

Forskellige navne

Tilbage på Vestre Stationsvej 21 banker avisens journalister på døren på første sal til Call Solutions et par gange. Til venstre for døren er der stadig huller i væggen, hvor der formentligt har hængt et skilt. Men ingen åbner.

Avisen har forsøgt at ringe til Søren Lind Refning Poulsen rigtigt mange gange på flere forskellige numre, men vi er blevet ramt af en mur af telefonsvarere.

På Vestre Stationsvej 21 fortæller et par naboer, at vi ikke er de første, der leder efter Søren Lind Refning Poulsen på adressen.

- Der har nok været mindst 10 personer, siger en.

Da direktøren ikke er på adressen, beslutter vi os for at gå igen, og på vej ned fra førstesalen opdager vi, at der flyder med papkasser og skrald i trappeskaktens bund.

Det er papkasser fra forskellige forsendelser til Call Solutions direktør Søren Lind Refning Poulsen, der tilsyneladende bruger forskellige kombinationer af sit navn, når han bestiller varer hjem.

På en forsendelses-sticker på en papkasse står: "Søren Lind Poulsen", på en anden blot: "Søren Poulsen", og på en tredje: "Søren Lind Refning".

Fyens Stiftstidende har forsøgt at ringe til Call Solutions direktør, Søren Lind Refning Poulsen, 20 gange samt til tre andre numre, hvortil han har tilknytning. Vi har også forsøgt at kontakte ham pr. mail, men han har ikke svaret. Og besøget på adressen gav heller ikke resultat. Selv om Call Solutions har en hjemmeside, der indikerer, at forretningen kører, så tyder omstændighederne altså på, at det ikke længere er tilfældet.

Fyns Politi bekræfter, at det har modtaget flere anmeldelser på virksomheden, og det går nu i gang med at undersøge sagerne.

Fra liv og mennesker til låst dør: Call Solutions direktør er ikke til at få fat i

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce