DSB: Hver femte passager på Vestfyn kom forsinket frem med toget

Mens hver femte passager kom forsinket frem til sin destination på Vestfyn i april måned, gjaldt det kun én ud af 10 på Svendborgbanen, viser nye punktlighedstal fra DSB. Foto: Michael Bager

DSB: Hver femte passager på Vestfyn kom forsinket frem med toget

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

I april måned kom 81,9 procent af togpassagererne frem til tiden på Vestfyn, mens resten måtte finde sig i at ankomme mere end tre minutter for sent. Det viser nye tal fra DSB. Arbejdsnedlæggelse, væltede træer og signalfejl har været med til at påvirke strækningen.

Det har været en broget måned for togtrafikken på Vestfyn.

Ifølge nye DSB's nye kundepunktlighedstal kørte omkring hver femte togpassager på Vestfyn med et forsinket tog i april måned.

Der skyldes flere forskellige ting, fortæller Tony Bispeskov, der er informationschef i DSB.

- Togdriften over Vestfyn har denne måned været påvirket af flere forskellige hændelser. Blandt andet en overenskomststridig arbejdsnedlæggelse blandt togpersonalet på Sjælland, nedfaldne køreledninger ved Taulov, væltede træer og signalfejl har påvirket den travle strækning, siger han.

For dagens to myldretider var kundepunktligheden i morgentravlheden 84,1 procent og om eftermiddagen 72,0 procent.

Der bliver målt på kundernes punktlighed, hvilket er et udtryk for, hvor mange passagerer der kommer frem til tiden eller med mindre end tre minutters forsinkelse. Det betyder også, at et fyldt og forsinket myldretidstog tæller en del tungere i statistikken end et halvtomt tog i ydertimerne. Også aflyste tog tæller med i statistikken.

Det har været en forholdsvis fredelig måned for togdriften på Svendborgbanen, hvor de største udfordringer denne måned ikke har præget myldretidstrafikken
Tony Bispeskov, informationschef DSB

Svendborgbanen kørte i mål

En del bedre så det ud for passagererne på Svendborgbanen. Her endte april måneds kundepunktlighed på 87,8 procent, hvilket betød, at næsten 9 ud af 10 kunder kom frem til tiden.

- Det har været en forholdsvis fredelig måned for togdriften på Svendborgbanen, hvor de største udfordringer denne måned ikke har præget myldretidstrafikken, siger informationschef Tony Bispeskov.

På Svendborgbanen er det blandt andet vejret, der har påvirket trafikken.

- Flere forskellige hændelser har givet forsinkelser og aflysninger, heriblandt sygdom hos togpersonalet, signalfejl og kraftig blæst, der blandt andet betød væltede træer ved Kværndrup, siger han.

Dykker man lidt ned i tallene, kom yderligere 5,3 procent af kunderne frem inden for 5,59 minutter. Det vil sige, at 93,1 procent af kunderne på Svendborgbanen i april måned var fremme inden for seks minutter i forhold til køreplanen.

DSB: Hver femte passager på Vestfyn kom forsinket frem med toget

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce