Slut med skraldeproblemer


Slut med skraldeproblemer

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Bedre kommunikation og hurtig handling skal ifølge ny handlingsplan sikre bedre skraldafhentning fremover.

FAABORG-MIDTFYN: Det skal være slut med overproppede skraldespande og uendelige klager fra vrede borgere om manglende afhentning.

Kommunen står nu klar med en handleplan, der skal sætte en stopper for de problemer, den nye dagrenovationsordning har haft i Faaborg-Midtfyn Kommune.

- Vi har en helt klar forventning om, at med de her løsningsforslag vil skraldet blive afhentet til normal tid senest i midten af juli, hvor indkøringsperioden officielt er forbi, fortæller direktør i kommunen, Annalise Horster.

Hun oplyser desuden, at man allerede er gået i gang med en del af løsningerne.

- Inden for den seneste uges tid er antallet af klager blevet reduceret til det halve. Så det går allerede fremad, fortæller Annalise Horster.

Ifølge handlingsplanen var der især to problemer, der krævede hurtig handling. Den ene var de manglende skraldafhentinger, og den anden var den dårlige kommunikation imellem borgerne og forsyningsvirksomheden.

Til begge problemer er bedre kommunikation og hurtig handling nøgleordene, fortæller formand for Faaborg Forsynings-virksomheder, Hans Jørgensen:

Hurtige løsninger

- Vi skal blive bedre til at informere hinanden om, hvor det går galt og hvorfor, så vi hurtigt kan få problemerne løst. Borgerne skal være bedre til at stille deres skraldespande i skel, da det faktisk er hver fjerde husstand, som sætter dem det forkerte sted. Når vi så skal hente deres skrald på et helt andet tidspunkt, ryger hele køreplanen, forklarer han.

Han understreger dog, at det langtfra er borgerne selv, der er skyld i problemerne.

Krisekommunikation

- Vi laver også mange fejl, og vi skal være bedre til at reagere omgående, når de opstår. Så kommer der heller ikke den dér ophobning af problemer, som vi har set indtil nu, siger Hans Jørgensen.

Kommunikationen til borgere håndteres med det, der med et kommunikationsfagligt begreb kaldes "krisekommunikation", hvilket betyder, at der hele tiden vil være fokus på situationen. Faaborg-Midtfyn Renovations hjemmeside bliver konstant opdateret med relevant og aktuel information, og der bliver snarest udarbejdet en mere langsigtet kommunikationsplan.

Ud over bedre kommunikation og hurtig handling, indsætter HCS Spedition og Transport de ekstra vogne og mandskab, der skal til i forbindelse med opstart af ugetømning pr. 1. juli og to måneder frem.

Faaborg Midtfyn Kommune har 21.958 husstande, der skal have tømt deres affaldsbeholdere hver 14. dag. Fra 1. juli stiger antallet af tømninger til en gang om ugen.

Slut med skraldeproblemer

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce