New Zealandsk skoleleder vil fortælle om erfaringerne med de nyeste pædagogiske principper, når det gælder læring.

Faaborg: Det er en stor kapacitet indenfor begrebet "synlig læring", der i næste uge gæster Faaborg Gymnasium.

Skoleleder Sheryll Ofner fra Selwyn College, New Zealand, vil fortælle om, hvordan hun igennem en forandringsproces over syv år er lykkedes med at forbedre elevernes udbytte og resultater ved at udvikle og indarbejde en model på Selwyn College, som har hjulpet eleverne til at blive mere bevidste om deres egen læring og læreproces.

Faaborg Gymnasiums rektor, Sophie Holm Strøm, besøgte i 2014 Sheryll Ofner på hendes skole i Auckland sammen med en gruppe gymnasieledere og lærere fra Nyborg Gymnasium, Rungsted Gymnasium, Borupgaard Gymnasium og Roskilde Katedralskole for at få inspiration til arbejdet med "synlig læring".

- Det var et meget inspirerende besøg med gode visualiseringer af læreprocessen, så på Faaborg Gymnasium glæder vi os til at præsentere byens gymnasium for Sheryll Ofner, og det vi gør for at give vores elever lyst til dannelse, faglig udvikling og læring i fællesskab, siger Sophie Holm Strøm.

Sheryll Ofner skal i forbindelse med besøget tale med gymnasiets ledelse, lærere og elevrådet. Hun kommer også på besøg i en af gymnasiets 1.g-klasser.

Arrangementet finder sted onsdag den 26. april fra kl. 15-17. Det er åbent for alle interesserede og foregår i auditoriet på Faaborg Gymnasium

Tilmeldingsfrist senest 21/4 til ckj@faaborg-gym.dk.

  • Journalist portræt

    Af:

    Journalist på lokalredaktionen i Faaborg med særligt fokus på børne- og undervisningsområdet, samt hvad der rør sig i det lokale erhvervsliv.