Benhård kritik af Faaborg Taxa


Benhård kritik af Faaborg Taxa

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Faaborgs hoteller retter skarp kritik mod taxa, som ikke kommer til tiden. Gamle sager, siger taxaformand

FAABORG: På Hotel Faaborg Fjord kommer hver anden taxa for sent. På Steensgaard Herregårdspension ringer de efter en taxi fra en af nabobyerne, hvis der er en gæst, som skal nå et tog.

Og på Hotel Faaborg måtte hotelejer Linda Stærke for nylig lægge øre til en telefonsvarer hos taxa, der tilsyneladende meddelte, at der "ikke kørte taxaer i Faaborg-området for øjeblikket."

Sådan lyder de tre Faaborg-hotellers oplevelser med Faaborg Taxa i en bunke klager, som er sendt til kommunen, og som skal diskuteres med taxa om tre uger.

Turistchef utilfreds

- Vi bruger så at sige ikke Faa-borg Taxa, hvis vi har en gæst, der skal nå et tog i for eksempel Odense, siger Anne Bille-Brahe fra Steensgaard Herregårdspension.

I stedet ringer hun efter en taxa fra Assens eller Nyborg.

På Hotel Faaborg må Linda Stærke nærmest tage en dyb indånding, før hun løfter røret og trykker nummeret på Faaborg Taxa. Dels oplever hun servicen på taxacentralen som "negativ", og dels må hun hver gang bekymre sig om, hvorvidt taxaen kommer og kommer til tiden.

- Hvis en gæst spørger, om jeg vil ringe efter en taxa, tænker jeg: Åh nej, hvor mange gange skal jeg nu ringe, siger Linda Stærke.

De kedelige oplevelser får nu turistchef Lene-Marianne Nielsen til at reagere skrapt.

- Det irriterer mig utrolig meget, når vores overnatningssteder oplever, at taxaerne kommer for sent eller slet ikke kommer. Det betyder også, at nogle af vores turister får en dårlig afslutning på deres ferie, siger hun.

Når de barske klager om tre uger skal diskuteres på et møde med kommunen, vil Taxa Fyn-direktør Peter Kjærgaard samt formand for Faaborg Taxa Brian Simmelkjær være med om bordet.

Taxa: Vi gør, hvad vi kan

På forhånd er Brian Simmekjær dog ret uforstående over for klagerne fra de faaborgensiske hoteller:

- Det må være noget, der ligger et år eller to tilbage. Selvfølgelig kan der ske fejl og koks i teknikken, men generelt går det den rigtige vej.

Brian Simmelkjær oplyser, at der kan være pres på taxaerne fredag og lørdag, men ugens øvrige dage burde der ikke være problemer med taxaer, der kommer for sent.

Selv ringer Simmelkjær dog sjældent for at oplyse om en forsinkelse. Årsagen er den enkle, at han nødig vil have sit nummer ud. Brian Simmelkjær rækker dog en hånd ud til de utilfredse hoteller og tilbyder at komme på besøg for at tage en snak om, hvordan problemerne kan løses.

Og problemerne skal løses. Det siger direktøren for Taxa Fyn, Peter Kjærgaard.

Han erkender samtidig, at Faaborg Taxa har været hårdt presset over sommeren, fordi Broby Taxi lukkede i juni. Dermed manglede hver fjerde taxi i Faaborg-Broby-området indtil for nylig.

- Det er ikke godt nok, når vi kommer for sent, men vi gør alt, hvad vi kan, for at få det til at køre. Og vi gør det bedre nu, end vi har gjort længe, siger Peter Kjærgaard.

Benhård kritik af Faaborg Taxa

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce