100 dage til Midtfyns Festival: Spritny musik og gammel sponsor

Festivalen bliver i første omgang ikke lige så stor som i gamle dage, men øl vil der stadig være rigeligt af. Arkivfoto fra 2004.

100 dage til Midtfyns Festival: Spritny musik og gammel sponsor

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Tirsdag er der nøjagtig 100 dage til, Midtfyns Festivalen genopstår. Det fejrer arrangørerne med at annoncere en fusion af to kendte bands og et gensyn med en gammel sponsor.

Det er længe siden, der sidst har været 100 dage til Midtfyns Festivalen. Derfor skal det naturligvis fejres, når milepælen nås 12. februar.

Arrangørerne offentliggør i den forbindelse, at det gamle sponsorsamarbejde med Tuborg har overlevet de 16 år, festivalen har været i dvale.

- Der sker så utrolig meget spændende på den danske koncertscene i disse år, men en gang imellem skal man kigge tilbage for at kigge fremad. Derfor har vi indgået et spændende partnerskab, der kan hjælpe med at relancere Midtfyns Festival. Festivalen anno 2019 er skabt i tidens ånd, men med respekt for rødderne, og derfor synes vi, der skal serveres Grøn Tuborg, siger Peter Giacomello, der er sponsorchef for Tuborg.

Også festivalleder Sune Vesterlund Larsen er begejstret for det nye, gamle samarbejde:

- Tuborg er meget mere end en god øl, men en kulturinstitution med lang erfaring i bagagen, som vi gavnligt kan læne os op af, fortæller han.

Musik, folkelighed og nostalgi

Festivalen benytter også 100 dages jubilæet til at annoncere et helt nyt musikalsk samarbejde. Mynsterland Øst er en sammensmeltning af folkebandet Mynsterland, Jonas Breum og Christian Juncker. Sammen udkommer de med en single, som de skal spille for første gang på festivalen i 2019.

Men overraskelserne slutter ikke her. Sune Vesterlund Larsen løfter også sløret for et såkaldt analogt telt.

- Sammen med den fynske spilfabrik og Pappas Papbar i Odense, vil vi sætte et analogt telt op på festivalen. Her vil man kunne spille en masse brætspil, såfremt man afleverer sin mobiltelefon. Det håber vi, vil skabe mere nærvær, fortæller han.

Derudover har Øhavsmuseet Faaborg lovet at levere et levende Midtfyns-museum på festivalen, hvor man kan møde nostalgien i folkehøjde, og festivalens historie fortælles i forskellige formater. Det vil blandt andet være med en mindeudstilling fra festivalens gamle dage. Her vil man kunne høre fortællinger om dem, der fandt kærligheden på festivalen.

Alle de nye tiltag til festivalen passer ind i festivalens tre overordnende elementer; musik, folkelighed og nostalgi.

Festivalen håber at kunne sælge 1600 billetter ligesom til den første Midtfyns Festival i 1976.

100 dage til Midtfyns Festival: Spritny musik og gammel sponsor

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce