Det gav hurtigt bonus, at virksomheder og arbejdsgiverorganisationer raslede med sværdet mod Post Danmarks planer om at levere posten senere til flere hundrede storkunder. Man krævede mere konkurrence på området - men nu svarer Post Danmark igen ved at love, at de omkring 1600 erhvervskunder, der får kørt posten direkte ud fra post- og distributionscentrene, ikke kommer til at få deres post senere end hidtil.

Det lover vicedirektør Anders Due, Post Danmark.

- Hovedparten af disse erhvervskunder vil ikke opleve forandringer, og de vil fortsat få den ekstra service, at vi leverer post til dem tidligt om morgenen. Der er således ikke tale om, at vi generelt vil foretage udkørslerne 1-1 1/2 time senere, siger Anders Due.

Kommunikationsdirektør i landets næststørste arbejdsgiverorganisation HTS, Carlos Villaro Lassen, sammenlignede en senere postlevering med, at elværkerne først leverede strøm til virksomhederne klokken ni. Og at man ville rette henvendelse til politikerne for at få selskabet til at leve op til sine public service-forpligtelser.

Det er massive investeringer i ny sorteringsteknologi hos Post Danmark samt en centralisering af sorteringen til tre centre mod tidligere otte, der fik selskabet til at varsle senere postleveringstider.(ritzau)