Vil sætte positivt aftryk: PR-bureau rider med på den bæredygtige bølge

Christian Fuglsang (tv.) og Rasmus Lund er makkerparret bag PR-bureauet Vigilant. De har tidligere gode erfaringer med at fokusere på kvalitet, økologi og bæredygtighed, og derfor har det været naturligt for dem at tænke bæredygtighed ind fra dag ét i deres virksomhed. Foto: Heidi Juel Skovrider

Vil sætte positivt aftryk: PR-bureau rider med på den bæredygtige bølge

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Vigilant følger med i tidens tendenser, så de kan hjælpe kunderne med at brande sig selv og deres produkter bedst muligt. Lige nu er bæredygtighed ikke til at komme uden om - heller ikke for bureauet selv.

ODENSE: - Vi er et lille firma, men hvis vi kan sætte et positivt aftryk på verden enten selv eller gennem vores kunder, er vi tilfredse.

Sådan siger Christian Fuglsang og Rasmus Lund fra PR-bureauet Vigilant, der holder til i kælderen i Stjerneskibet på Odense Havn.

- Det kan måske klinge lidt hult, at så lille et firma taler om bæredygtighed, men vi er tilfredse med ydmyge rammer og genbrugsmøbler, uddyber Christian Fuglsang som et eksempel på virksomhedens bæredygtige tankegang.

Rasmus Lund tilføjer, at de altid tager cyklen eller offentlige transportmidler, når de skal mødes med kunder.

- Vi har brugt en hel dag på at cykle rundt i København på delecykler, hvor vi skulle rundt til otte møder. Det sneede, og vi blev fuldstændig gennemblødte, så det er noget kunderne kan huske os for, fortæller Rasmus Lund.

Tænkt ind fra dag ét

Der er flere grunde til, at Vigilant har stillet skarpt på bæredygtighed. Noget handler om den rent kommercielle del, forklarer Christian Fuglsang.

- Det er jo ingen hemmelighed, at med det fokus, der er på bæredygtighed, handler en del af det om egen vinding, men det handler i højere grad om at have positiv indflydelse på den verden, vi lever i og forhåbentlig få flere med på vognen, siger han.

- Der er også sådan, at vi har ambitioner om at blive flere, og vi håber, at vi er ved at skabe en profil, hvor vores fokus på bæredygtighed kan være med til at tiltrække arbejdskraft. Som virksomhed vil vi gerne differentiere os, og i kampen om arbejdskraft kunne bæredygtighed være et parameter.

Firmaets fokus på bæredygtighed handler ikke kun om de interne linjer. Det drejer sig også om at få budskabet frem, når kunderne skal brandes.

- Næsten alle vores kunder bidrager bæredygtigt, og det kan være med til at brande både virksomheden og dens produkter. Det er ikke altid, kunderne er opmærksomme på, at de faktisk er bæredygtige, men det kan vi hjælpe dem med, fordi det er noget, vi selv har fokus på, forklarer Rasmus Lund.

- Vores fokus på bæredygtighed kommer af tidligere projekter, hvor vi kan se, at det har en stor betydning, og derfor har vi tænkt det ind i Vigilant fra dag ét.

Vil sætte positivt aftryk: PR-bureau rider med på den bæredygtige bølge

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce