Usikkert om Mary og Frederik kan øge turismen


Usikkert om Mary og Frederik kan øge turismen

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Alle sejl er sat. Udenlandske journalister strømmer til, og Danmark bliver eksponeret i medier over det meste af verden både før og under det kongelige maj-bryllup mellem kronprins Frederik og australske Mary Donaldson.

Med afsæt i brylluppet bruger turistorganisationen Wonderful Copenhagen et ukendt antal kroner på markedsføringen af Danmark, men om det virker, tør de ikke sige noget om.

- Det er enormt svært at sige, hvad det betyder, og det er vanskeligt at gøre en image-effekt op, siger Mette Dahl-Jensen, der er informationschef i Wonderful Copenhagen.

Men det har de erfaringer med i Norge efter det kongelige bryllup i august 2001, hvor kronprins Haakon giftede sig med den borgerlige Mette-Marit. Ifølge kommunikationsdirektør i Norges Turistråd, Per-Arne Tüftin, har det kongelige bryllup ikke fået turisterne til at strømme til Norge i større antal end ellers.

- Der var øget opmærksomhed på Norge i vældig mange lande, men der er ikke kommet flere turister til Norge af den grund, siger Per-Arne Tüftin.

Usikkert om Mary og Frederik kan øge turismen

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce