• Siden 2008 har kranføreren i portalkranen på Lindø haft en direkte linje til DMI's flymeteorolog.
  • Den linje er ellers forbeholdt piloter, men sikkerheden blev skærpet efter den 9. november 2008, da kranen blev ramt af et usædvanligt vejrfænomen.
  • Den dag sad Uffe Andersen i førerkabinen.

Det gråsorte tæppe kommer fejende fra højre. Ud af ingenting.

Det buldrer ind fra Fynsværket, og han tror umiddelbart, at det er en ordentlig krabat af en...

Log ind eller køb adgang til alt indhold på fyens.dk

Bliv abonnent og læs hele historien

Ingen binding!
  • Kim Skovsby

    Af:

    Jeg er journalist på erhvervsredaktionen på Fyens Stiftstidende. Her har jeg været ansat siden 2006, og jeg har dækket mange forskellige stofområder (bolig, mad, samfundsforhold), ligesom jeg i en årrække var lokalredaktør på redaktionen i Kerteminde. Jeg har været på erhvervsredaktionen siden 2014 og skriver blandt andet om privatøkonomi, social dumping og virksomheder. Jeg bor i Kerteminde og bruger bl.a fritiden på at ro havkajak.