Syddansk Universitet har fundet syv virksomheder, som over de næste to år skal løse forskellige forefaldende kommunikationsopgaver til op mod fire millioner kroner.

KreativGrafisk, Red Ink A/S, Clausen Gruppen ApS, Advice A/S, Grafisk Rådgivning ApS, Imageconsult og LEAD Agency

Det er navnene på de syv virksomheder - tre med adresse i Odense - som fremover kan se frem til at løse forskellige kommunikationsopgaver for Syddansk Universitet.

Nogle af de syv virksomheder, der har vundet udbuddet, kan dog sagtens risikere ikke at få noget at lave.

- Når vi har en opgave (der koster over 15.000 kroner, red.), som vi skal have løst, det kan være et webkampagne, som vi ikke selv ønsker at varetage, så skal vi vurdere blandt de syv leverandører, hvem der kan levere den bedst muligt. Der er altså ikke tale om en konkret opgave, som skal løses lige nu og her. forklarer udbudschef for SDU Bill Busch Kyed.

Der kan være flere årsager til, at SDU finder det nødvendigt at få en ekstern udbyder til at løse diverse kommunikationsopgaver.

- Måske har vi ikke ressourcerne og har ikke en opgaveportefølje, der gør, at vi kan ansætte en ekstra medarbejder. Det kan også være, at vi efterspørger nogle specifikke kompetencer, som vi ikke selv har huset, siger Bill Busch Kyed.

SDUs udgifter til indkøb af kommunikationsopgaver ligger i gennemsnit på 3-4 millioner kroner om året.

  • Seymore_Martin_(2015)_07

    Af:

    Jeg er digital jourhavende på Fyens.dk, derudover er jeg madanmelder og skriver fra tid til anden også bog- og cd-anmeldelser. Jeg er medlem af Odense Fødevarefællesskab og er frivillig ved Odense International Film Festival.