Teleselskabet Tele 2 danner nu et kundepanel, hvor kunder, der er utilfredse med selskabets behandling af deres klager, kan henvende sig. Panelets afgørelser træffes uafhængigt af Tele 2 og offentliggøres på internettet i anonymiseret form.

Tele 2's kundepanel kan træffe afgørelser i sager om eksempelvis telefonregninger eller abonnementsaftaler, og selskabet forpligter sig til at rette sig efter afgørelserne.

- Det er i sidste ende kunderne, som kan fortælle, hvad vi kan gøre bedre. Derfor har vi valgt at etablere et uafhængigt panel, som kan afgøre sager om misforståelser eller uenighed mellem os og kunderne, siger Thomas Nistrup, markedsdirektør i Tele 2.

Panelet træder i kraft den 1. oktober. Det vil bestå af fem medlemmer, som findes ved lodtrækning blandt interesserede Tele 2-kunder. Panelet mødes fast en gang om måneden. Medlemmerne, der aflønnes med 2000 kr. pr. måned, sidder i seks måneder, hvorefter nye kunder tager over. (ritzau)