Statens storbank sylter private kunder


Statens storbank sylter private kunder

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Flere hundrede tidligere kunder i den krakkede Roskilde Bank venter stadig på at få afgjort klagesager.

Trods fire enstemmige afgørelser i Pengeinstitutankenævnet i oktober sidste år har statens nye storbank, Finansiel Stabilitet, gennem månedsvis undladt at tage stilling til mere end to hundrede klagesager, hvor private kunder i den krakkede Roskilde Bank ellers har udsigt til en samlet erstatning på op mod 300 millioner kroner. Det skriver dagbladet Børsen.

Finansiel Stabilitet ejer i dag Roskilde Bank og har ansvaret for afviklingen af ruinerne af det krakkede pengeinstitut.

Advokat Ole Lund-Thomsen fra advokatfirmaet Legalink, København, repræsenterer en række af de tidligere Roskilde Bank-kunder, og han står uforstående over for håndteringen af sagerne hos Finansiel Stabilitet. Ikke mindst fordi han mener, at staten som ejer bør gøre en dyd ud af at følge afgørelserne i Pengeinstitutankenævnet.

- Ifølge min opfattelse er der på baggrund af de fire kendelser fra Pengeinstitutankenævnet tale om produktansvar - altså at det produkt, der er solgt, er for dårligt. Derfor burde de resterende hundredvis af sager kunne køre relativt hurtigt i gennem, siger Ole Lund-Thomsen.

Statens storbank sylter private kunder

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce