Slår tilbage efter tabet af OB: Tuborg får tre år mere på Tinderbox

Tuborg har allerede vædet mange tørstige ganer på Tinderbox som her til DAD's koncert i 2015. Efter en forhandlingsrunde har ølmærket skrevet under på en ny aftale til og med 2020. Arkivfoto: Michael Bager

Slår tilbage efter tabet af OB: Tuborg får tre år mere på Tinderbox

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Sidste år blev den store Carlsberg-koncern tvunget væk fra en lang række attraktive salgssteder på Fyn, da OB-koncernen Odense Sport & Event skiftede til Albani. Men det er lykkedes københavnerne at holde fast i en af de mest prestigefulde sponsoraftaler - Tinderbox.

Carlsberg-koncernen har stadig godt fat i ølmarkedet på Fyn.

Sidste år tabte den et stort slag, da superligaklubben OB skiftede til det lokale Albani. Det betød ikke blot, at Carlsberg-navnet snart forsvinder fra spillernes tøj, hjemmebanen og mange andre synlige placeringer. Det var samtidig et farvel til en af de største udskænkere af øl og vand på Fyn, da aftalen gjaldt hele den vidtspændende Odense Sport & Event-koncern. Også synligheden på Odenses musikscene forsvandt.

Men den absolut største fynske musikbegivenhed har Carlsberg formået at holde fast i: De kommende tre årgange af musikfestivalen Tinderbox bliver forsynet med Tuborg. Det meddeler Carlsberg til Fyens.dk og Fyens Stiftstidende.

- Vi kender hinanden

Tuborg skal ikke blot levere øllet, mærket bruger lejligheden til at profilere sig som synlig sponsor til Danmarks tredjestørste festival, der trækker op mod 40.000 mennesker til Tusindårsskoven i Odense.

- Publikum har været fantastisk de første tre år. De har opført sig eksemplarisk, drukket med respekt, og skabt en musikfest som Tuborg fortsat gerne vil være en del af, udtaler sponsorchef Peter Giacomello fra Carlsberg Danmark.

Tinderbox' ledelse mener ifølge en pressemeddelelse, at Tuborg er fast inventar ved danske festivaler:

- Tuborg har været med fra begyndelsen og er den helt rigtige partner for os. Vi kender hinanden, og det skaber en god tryghed og ikke mindst sikkerhed for, at vi kan servicere vores gæster på bedste vis, siger Brian Nielsen, der er direktør og medejer for selskabet bag festivalen.

Slår tilbage efter tabet af OB: Tuborg får tre år mere på Tinderbox

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce