Ryanair kræver forbrugerombudsmand fjernet


Ryanair kræver forbrugerombudsmand fjernet

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Efter politianmeldelsen mod Ryanair indklager flyselskabet den danske forbrugerombudsmand for EU-Kommissionen og kræver ham fjernet fra posten.

Ryanair reagerer skarpt på den danske forbrugerombudsmands politianmeldelse af flyselskabet. Det irske lavprisselskab svarer igen med at indklage forbrugerombudsmand Henrik Øe for EU-Kommissionen og kræver ham afskediget.

Samtidig offentliggør Ryanair en næsten årelang og meget omfattende brevveksling mellem Forbrugerombudsmanden og lavprisselskabet.

Ryanair mener, at ombudsmanden ikke skal blande sig i, hvad der står i selskabets annoncer, og Ryanair mener ikke, at Henrik Øe har ageret upartisk i sagen om annonceringen af flybilletter i sommeren 2009.

Juridisk direktør Juliusz Komorek fra Ryanair siger, at det er i strid med lovgivningen, når den danske forbrugerombudsmand kræver, at Ryanairs annoncer skal indeholde bookingomkostninger, som er unødvendige for forbrugerne.

Oplysningerne er ifølge Ryanair unødvendige for flypassagererne, hvis de vælger den af Ryanair anbefalede betalingsform - nemlig Visa Electron, som kun de færreste danske kunder anvender.

- Vi mener ikke, at Henrik Øe har ageret upartisk og uafhængigt, og under disse omstændigheder bør han forlade sin stilling, siger Juliusz Komorek.

Ryanair kræver forbrugerombudsmand fjernet

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce