Næsten al den elektronik, som forhandlerne tager retur, virker som de skal, viser ny undersøgelse.
Hele 95 procent af de elektronikvarer, som elektronikforhandlerne tager imod, fungerer præcis, som de skal. Det viser en ny undersøgelse fra konsulentfirmaet Accenture, oplyser it-avisen ComOn med henvisning til bladet PC World.

Det vurderes, at 68 procent af de returnerede produkter fungerer fint, men at de af en eller anden grund ikke lever op til kundernes forventninger.

- Enten har de troet, at varen var defekt, når den ikke var det, eller også har der været en kløft mellem produktet og kundens forventninger, siger Terry Steger fra Accentures til bladet.

Ifølge undersøgelsen bliver varerne i 27 procent af tilfældene sendt retur, fordi kunden har ombestemt sig. Det efterlader blot fem procent til produkter, der rent faktisk er defekte.

Ifølge Terry Steger vil man opleve et fald i antallet af returneringer, hvis forhandlere og producenter gør det lettere at komme i gang med at bruge produkterne samt at finde ud af den rigtige opsætning, skriver ComOn.