Vi bruger cookies!

fyens.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.fyens.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere


Ny Biva-direktør i frontlinjen

Det bliver i helt nye omgivelser, at Carsten Normann får sin gang i Biva. Møbelkoncernen flytter fra Telehøjen til Tietgenbyen.
Foto: Peter Leth-Larsen

Ny Biva-direktør i frontlinjen

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

45-årige Carsten Normann fra Vejle starter i filialpraktik og bliver medejer af den fynske møbelkoncern.

Han er helt grøn, og han indrømmer det gerne.

Carsten Normann fra Vejle satte sig mandag i stolen hos Biva, i dag betjener han kunderne i Esbjerg, og i morgen er han medhjælp i butikken i Nyborg.

Den 45-årige vejlenser vil ud og føle med egne hænder, hvordan det er at betjene kunderne og passe en Biva-butik.

Kun på den måde får man en koncern ind under huden, som tæller 52 butikker og beskæftiger mere end 350 ansatte, mener han.

De næste tre uger vil han efter eget ønske besøge samtlige butikker for at vise ansigt og få en fornemmelse af, hvad der rør sig i det virkelige forretningsliv.

Hånden på kogepladen

Carsten Normann bliver samtidig ejer af tre procent af koncernen, som fortsat har kapitalfondene Odin Equity Partners og Dania Capital som hovedaktionærer med 87 procent af aktierne.

De resterende 10 procent har Henry Johansen og datteren Millie Korsdal Rafn beholdt.

- Som ejer får man så at sige hånden på kogepladen, så man mærker den økonomiske virkelighed på sin egen krop, siger Carsten Normann, der har en fortid med topjobs inden for Netto, Rema 1000 og koncernchef hos Dagrofa.

Den cand.merc. uddannede jyde, der oprindelige kommer fra Brønderslev og er Aab-fan, valgte sidste år i oktober at tage afsked med Dagrofa-koncernen efter 26 måneder i chefsædet. Det skete i forbindelse med, at Dreisler og ISO blev lagt ind under Superbest.

Udlandet venter

Hos Biva er der ingen tvivl om kursen.

Møbelkæden skal fortsat vokse i Danmark - formentlig til omkring 70 butikker.

Yderligere otte-ni butikker kommer på landkortet i år, og de sidste huller i Danmark udfyldes de kommende år.

Herefter er det hensigten at gå udenlands.

Biva har haft forskellige fokusgrupper fra nabolande til at give deres mening til kende om Biva-konceptet, og ifølge Carsten Normann lyder dommen fra forbrugerne, at op mod 90 procent af det danske koncept kan overføres til udlandet.

Carsten Normann vil ikke sætte navn på det første land, der bliver mål for Bivas udrulning, men at det bliver et land i nabolaget er ingen hemmelighed.

Vi ses i Biva

Der er ingen planer om at ændre Biva-konceptet, slår Bivas nye direktør fast.

- Men vi vil gerne være bedre til at fortælle, at lave priser på vores produkter ikke er ensbetydende med dårlig kvalitet. Vi skal blive bedre til at kommunikere, siger Carsten Normann.

Om det betyder, at markedsføringen og især den kendte Millie-reklame "Vi ses i Biva" skal i ny indpakning, får tiden vise.

Selv om reklamen er hadeobjekt i mange aviser, virker den.

- De fleste kan huske den, og de kan huske Biva-navnet, og det er vigtigt, siger Bivas nye førstemand. Han har ikke selv Biva-møbler stående i privaten, men det kommer, erklærer han.

- Jeg er allerede blevet stillet spørgsmålet, men det er vel ingen betingelse. Man kræver heller ikke at ansatte hos Novo Nordisk har sukkersyge, siger Carsten Houmann.

Ny Biva-direktør i frontlinjen

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.