Netbrugere påvirker andres varekøb


Netbrugere påvirker andres varekøb

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Netbrugere, der checker varer på nettet inden køb, giver deres råd videre til venner og bekendte. Derfor skal produkter stå sig godt på nettet, advarer ekspert.

Forbrugere, der bruger internettet til at undersøge varer og andre ydelser inden et køb, giver i høj grad deres viden videre til venner og bekendte. Dermed påvirker de andre i købssituationen - og det gør det vigtigt, at produkterne fremstår godt på nettet. Sådan lyder konklusionen, efter at den amerikanske analysevirksomhed BIGresearch har udspurgt mere end 15.000 forbrugere internationalt om deres vaner.

Næsten halvdelen af dem, der undersøger varer grundigt på nettet, taler med andre om deres køb, mens det samme kun gælder for ca. 30 procent blandt dem, der ikke gør et grundigt forarbejde på nettet.

Online-marketingsekspert Frederic Saigne fra markedsføringsselskabet Zanox peger på, at undersøgelsen er klar tale til producenter og butikker.

- Selv om et tøjmærke eller en elektronikproducent primært satser på at sælge gennem fysiske butikker, er det stadig vigtigt at gøre en god figur på nettet. Ellers kan det starte en negativ viral markedsføring, og så fravælger mange forbrugere butiksvarer på forhånd, siger Frederic Saigne.

Netbrugere påvirker andres varekøb

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce