Mrs. Hassing, kasseassistent


Mrs. Hassing, kasseassistent

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

- Der er altid mange kunder hos os - vi har kun seks kasser, og der er alligevel kø, så langt øjet rækker. Til sidst på dagen kan man godt blive en smule desorienteret og falde hen i sine egne tanker, mens man scanner vare nummer 2066 den dag. Det var det, der gik galt den dag.

En kunde kommer med en bakke med seks æg, hvor mærket er røget af - jeg ringer efter prisen, og der bli'r sagt 29,98.

Det slår jeg ind og fortsætter hurtigt (køen er jo lang). Damens øjne sitrer, og hun vrisser: "Hvor dum er du egentlig, lille ven? Du kan sgu da for h... regne ud, at seks æg ikke koster 29,98! Prøv da lige og tænk dig om pigebarn."

Jeg griber knoglen og ringer igen til "frost", mens jeg (for første gang ever) siger i rolig tone: "Ved du hvad, det der finder jeg mig altså ikke i. Jeg kan godt se, den er helt gal, men derfor er der ingen grund til at blive personlig! Jeg er i gang med at løse mysteriet - og det ville jeg skam også være, hvis du havde talt pænt til mig."

Fik den rigtige pris og slog æggene ind, undskyldte selvfølgelig for min fejl, men hun blev ikke lige sådan go' igen ... Så lavede hun lige den klassiske afslutning:

Jeg: Det bli'r xx kr.

Hun: (sætter dankortet i maskinen i stilhed)

Jeg: På beløbet?

Hun: Ja for h... det har jeg jo sagt!

Gad ikke kommentere det - og handlen sluttede med et fnys fra kundens side, da jeg sagde "Farvel og tak!"

Tsk, tsk!

Mrs. Hassing, kasseassistent

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce