Mobilkunder opkræves ekstra sms-gebyr


Mobilkunder opkræves ekstra sms-gebyr

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Et lille ekstra sms-gebyr er begyndt at brede sig i den danske telebranche, idet teleselskaber opkræver småbeløb for sms-kvitteringer.

Et lille ekstra sms-gebyr er begyndt at brede sig i den danske telebranche. Således skal flere og flere danskere betale for at modtage en såkaldt sms-kvittering, som bekræfter, at beskeden er nået frem til modtagerens telefon. Det oplyser nettjenesten Mobilsiden.dk.

Her har man foretaget en rundringning blandt landets større teleselskaber, og den viser, at Sonofon i flere år har opkrævet 20 øre for sms-kvitteringerne. I fredags hoppede selskabet CBB Mobil med på vognen og indførte et gebyr på fem øre pr. kvittering, hvilket rammer selskabets flere hundrede tusinde kunder.

- Vi indfører det, fordi vi får pålagt en omkostning fra Sonofon, som er vores udbyder. Vi har en omkostning, og derfor bliver vi nødt til at få nogle penge hjem, siger CBB Mobils adm. direktør, Lars Asger Petersen, til Mobilsiden.dk.

Når teleselskaberne vælger at tage betaling for kvitteringerne, skal det udelukkende betragtes som en forretningsmæssig disposition og ikke som et udtryk for, at de skal have dækket omkostninger. Det oplyser teleekspert Torben Rune, der er direktør i telekonsulentvirksomheden Netplan.

- Omkostningen ved beskeder og kvitteringer er den samme. Den er nemlig nul, siger Torben Rune til Mobilsiden.dk.

Mobilkunder opkræves ekstra sms-gebyr

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce