Vi bruger cookies!

fyens.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.fyens.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere


Loyale ansatte forebygger outsourcing


Loyale ansatte forebygger outsourcing

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Loyal arbejdskraft i Danmark gør, at opgaver ofte bliver løst bedre af fastansatte end af ansatte hos firmaer, der overtager opgaven.

Danmark skiller sig ud fra andre lande i en stor undersøgelse af lavtlønsgrupper i Europa og USA, herunder hotelbranchen. Ifølge undersøgelsen betaler det sig ikke altid i Danmark for hoteller at outsource opgaver som rengøring - selv om der i udlandet er økonomisk fordel ved at gøre det. Ifølge en af forskerne bag projektet, professor Tor Eriksson, Handelshøjskolen, Aarhus Universitet, er årsagen den danske arbejdsmentalitet.

- Her i landet er der er en stor fællesskabsfølelse på arbejdspladserne. Den fordel mister hotellerne, når de outsourcer arbejdet. Det medfører, at kvaliteten af arbejdet daler, da rengøringsfirmaernes ansatte ikke føler sig lige så ansvarlige over for hotellet som de fastansatte, siger Tor Eriksson.

Lønniveauet er stort det samme mellem hotelbranchen og rengøringsfirmaerne. Det mindsker i forvejen de mulige besparelser ved at lægge opgaverne ud.

Loyale ansatte forebygger outsourcing

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.