Den odenseanske tøjvirksomhed har vind i sejlene
Med et overskud før skat på 8,8 mio. kroner i 2007 er det nye odenseanske tøjselskab Papfar Clothing A/S kommet forrygende godt fra start.

Og firmaet, der designer og sælger hættetrøjer, sweatpants og T-shirts til både drenge og piger, er godt på vej til at få tøjhyldeplads i et af Europas allerstørste varehuse.

Papfar Clothing A/S har netop indgået en aftale med varehuset Lafayette i Paris, der fra og med september vil sælge firmaets kollektioner.

- Og det betyder jo, at hvis vi ellers opfører os ordentligt, så har vi en gren ind til London også, siger John Oris Mengers Larsen, der er daglig leder af virksomheden.

Design går rent ind

Det er Papfars koncept med ungt tøj i klare stærke farver, der tilsyneladende er gået rent ind mange steder.

- Vores brand og design rammer målgruppen på 13-28-årige, og vi rammer et prisleje, der er ret fornuftigt, siger John Oris Larsen.

Ud over Danmark er selskabets kollektion i dag repræsenteret i tøjbutikker i Italien, Holland, Spanien, Island, Tyskland, Norge, Sverige, Færøerne og Grønland.

Målet er at få mærket ud worldwide i løbet af fem år.

Firmaet har i dag 10 ansatte, og basen er på Klokkestøbervej i Odense.

Allerede nu kan firmaet konstatere, at 2008 bliver væsentligt bedre end i 2007.

- Vi er tæt på at have nået samme omsætning som sidste år allerede nu, og det er jo efteråret frem mod jul, der er vores bedste tid. Så det tegner rigtig godt, siger John Oris Larsen.
  • Fyens Stiftstidende