Kunderne strømmer til Nordea


Kunderne strømmer til Nordea

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Bankkoncernen Nordea får mange nye kunder i en tid, hvor branchen ellers døjer med blakket ry.

Bankernes image har fået nogle alvorlige ridser i kølvandet på finanskrisen - men bankkoncernen Nordea har succes med at tiltrække nye kunder.

Ifølge bankkoncernens regnskab er der kommet flere nye kunder til på alle hjemmemarkeder, og de eksisterende kunder har samtidig udvidet deres bankforretninger med Nordea.

I Danmark øgede banken markedsandelen på både ind- og udlån i 2009. Alene i fjerde kvartal kom 32.000 nye kunder ind i bankens såkaldte fordelsprogram.

- Vores kundeorienterede værdier og strategi for kunderelationer har vist deres styrke i en vanskelig markedssituation, siger Christian Clausen, koncernchef i Nordea, i regnskabet.

I alt steg antallet af fordelplus-kunder og private banking-kunder i koncernen med 158.000 sidste år, og markedsandelen for udlån til privatkunder i alle de nordiske lande blev forøget.

Ifølge Nordea er kundetilfredsheden også steget.

- Vi har skabt et stærkt grundlag for at fortsætte vores velafbalancerede vækststrategi, siger Christian Clausen

Fremtidens Nordea-kunder kan se frem til nye filialtyper og flere rådgivere.

- I et initiativ, der skal styrke den fremtidige distribution, vil

Nordea investere i at optimere filialnettet, herunder tilpasse

kapaciteten til kundepotentialet, oprette nye filialtyper

og øge rådgivningskapaciteten i filialerne, hedder det i regnskabet.

Der bliver dog ikke flere ansatte i banken, for mens der kommer flere rådgivere, vil der samtidig blive skåret i andre filialmedarbejdergrupper.

Kunderne strømmer til Nordea

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce