Kodefirma er sponsor: Unge udvikler spil på 12 timer

I dag skal unge i løbet af 12 timer dyste om at skabe den bedste kode og det bedste spil, når der er "Game Jam" i Ungdomshuset. Her dyster unge på kode på Viborg Tekniske Gymnasium sidste år. Arkivfoto: Morten Dueholm

Kodefirma er sponsor: Unge udvikler spil på 12 timer

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Mere end 30 unge er med lørdag i Odense, når flere parter med Coding Pirates i front inviterer til 12 timers dyst for unge i at udvikle det bedste spil - fynsk kodefirma sponsorerer cola og pizza.

Der mangler kvalificerede ansøgere, når firmaer som House of Code i Odense skal finde nye talentfulde udviklere med sans for god kode.

Det er en af årsagerne til, at Odense-firmaet, som har stor succes med at udvikle apps, er hovedsponsor på en 12 timers maraton-dyst for unge om at udvikle det bedste spil.

- Der er stor mangel på it- og kodetalenter i Danmark og hvis udviklingshusene ikke tager medansvar ender vi i en situation, hvor innovative danske virksomheder er tvunger til at flytte til udlandet, siger direktør i House of Code, Jonathan Bornemann.

- Derfor har vi også en klar strategi om at støtte talentudviklingen, siger han.

Det gør de så lørdag med et sponsorat til Game Jam-eventen, organisationen Coding Pirates står bag i Ungdomshuset i Nørregade i Odense.

Fyldt hold i Odense

Der er massiv interesse for Game Jam, som finder sted i samarbejde med Computer Clubhouse og ungdomshusets egen Makerspace.

Mere end 30 børn og unge er tilmeldt til den lokale udgave af Game Jam, som dermed har nået målet.

- Men der er plads til endnu flere, så døren er åben. Vi kalder det Game Jam for at nedtone konkurrenceelementet og for at understrege, at alle kan være med, siger lokalformand for Coding Pirates, Anders Svanholm.

Han glæder sig over, at app-virksomheden fra Odense har valgt at træde til, så der ikke skal serveres hjemmelavet pølseret og saftevand.

- De et er de unges fest, og derfor er vi rigtig glade for at have sponsorer på fra House of Code - det er bare lidt sjovere med cola og pizza som benzin. Det skal der også være plads til engang imellem, siger Anders Svanholm.

De to parter er da også gået videre i samarbejdet om at få flere unge til at kaste sig over kodning - og det skulle gerne udmønte sig i et særligt strategisk samarbejde, som dog endnu ikke er klar til at se dagens lys.

Kodefirma er sponsor: Unge udvikler spil på 12 timer

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce