Telekoncernen TDC vil belønne loyale kunder med et nyt mobilabonnement, der gør det gratis for TDC-kunder at ringe til andre kunder hos selskabet.
Telekoncernen TDC lancerer nu et nyt abonnement, der gør det muligt for TDCs egne mobilkunder at ringe gratis til andre mobilkunder - hvis de altså også er kunder hos TDC.

For en typisk TDC-kunde vil det ifølge selskabet betyde, at tæt på hver tredje mobilsamtale vil blive uden beregning. Ud af cirka seks millioner mobiltelefoner i Danmark hører de 1,8 millioner under TDC.

For en typisk TDC-kunde vil det ifølge selskabet betyde, at tæt på hver tredje mobilsamtale vil blive uden beregning.

Abonnementet er et produkt, der koster 49 kroner og bliver en overbygning på andre eksisterende TDC-abonnementer. Hvis alle TDC's mobilkunder benytter sig af ordningen, vil tre milliarder samtaleminutter forsvinde fra telefonregningerne. Det svarer til ti timers telefoni pr. dansker.

- I dag har vi mange loyale kunder. Dem ønsker vi også at gøre noget ekstra for. Jeg er sikker på, at de vil tage godt imod muligheden for, at hvert tredje opkald forsvinder fra telefonregningen, siger koncerndirektør Jesper Theill Eriksen, TDC Privat.

Det nye abonnement fungerer ved, at man ved opkald til en anden TDC-kunde får en kort tone, der markerer tilhørsforholdet til TDC. Fordelene for kunderne afhænger dog blandt andet af det valgte abonnement og mængden af TDC-kunder blandt de personer, som man ringer til.