Vi bruger cookies!

fyens.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.fyens.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere


Fra chips til dyrefoder

Rikke Skovlund begyndte 1. maj som skandinavisk marketingchef i Kruuse. Tidligere arbejdede hun som category manager hos KiMs.
Foto: Carsten bundgaard

Fra chips til dyrefoder

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

34-årige Rikke Skovlund faldt for en spændende jobannonce og skiftede et job hos chips-fabrikanten KiMs i Søndersø ud med en stilling som marketingchef hos Kruuse i Langeskov

Kratsj, kratsj eller cratsj, cratsj.

Lyden er næsten den samme. Men der er nu stor forskal på en chips-gnaskende teenager og en smaskende, sort labrador.

Det må Rikke Skovlund erkende, efter at hun er skiftet fra chips-virksomheden KiMs til en stilling som Skandinavisk Marketingchef hos Kruuse i Langeskov. Her skal hun blandt andet stå for markedsføringen af Kruuses dyrlægeartikler og dyrefoder.

- Det er en helt ny verden at sætte sig ind i. Men det er spændende og udfordrende, så jeg sover rigtig godt om natten i øjeblikket, forklarer Rikke Skovlund.

Helt ny målgruppe

Et af de første store opgaver for Rikke Skovlund er derfor at komme ind på livet af den nye målgruppe.

- Lige nu er det vigtigste at få sat sig ind i alle de nye produktgrupper og samtidig komme ud og se nogle dyreklinikker og møde nogle af de dyrelæger, som sælger vores produkter, siger hun og forklarer:

- Målgruppen hos KiMs havde jeg helt inde på rygraden, hvorimod kundegruppen hos Kruuse er en helt ny verden for mig.
Fakta
34-årige Rikke Skovlund har arbejdet i mere end 10 år hos KiMs i Søndersø.

Hun har arbejdet otte år med markedsføring. Både som Produktchef, Trade Marketing Manager og de sidste to som Category Manager.

Inden da var hun kort omkring kopi-virksomheden Rank Xerox.

Rikke Skovlund er uddannet cand.merc. med speciale i international markedsføring fra Syddansk Universitet, hvor hun og venindens hovedopgave blev kåret som "Årets hovedopgave".

Farvel til snacks

Rikke Skovlund er 34 år og har med sin cand.merc.-uddannelse med speciale i international markedsføring arbejdet hos Kims i mere end 10 år. De seneste to år som Category Manager, hvor hun blandt andet hjalp landets store butikskæder med at optimere salget af KiMs' produkter.

- Det var ikke, fordi jobbet hos KiMs hang mig langt ud af halsen. Det var bare en spændende jobannonce fra Kruuse, forklarer Rikke Skovlund, der også blev lokket af det store ansvar, som følger med jobbet.

- Nu får jeg mulighed for at sætte mit eget fingeraftryk på markedsføringen i hele Skandinavien.

Tvillinger på tre

På hjemmefronten har Rikke Skovlund de seneste år været optaget af tvillingerne Freja og Emma. Men nu, hvor de snart fylder tre, kan hun efterhånden fokusere mere af sin energi på karrieren.

- Børnene tager ikke længere helt så meget tid, så jeg har fået mere luft i hverdagen, selv om der stadig er travlt. Og det kræver netop nogle ekstra ressourcer at skifte til et nyt job, fordi der er så meget nyt at sætte sig ind i.

Derfor mener Rikke Skovlund, at det var det helt rigtige tidspunkt til et jobskifte.

- Jeg var personligt også nået til et punkt, hvor jeg havde brug for noget nyt. Og så er det rart at finde tilbage til at markedsføringsjob, som jeg også er uddannet til.

Fra chips til dyrefoder

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.