Vi bruger cookies!

fyens.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.fyens.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere


Forbrugerne vinder ved digitalt musiksalg


Forbrugerne vinder ved digitalt musiksalg

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Forbrugerne - men også kunstnerne - får fordelene ved overgangen til digitalt salg af musik, vurderer undersøgelse.

Forbrugerne er de store vindere i den omvæltning, som musikindustrien er ude for i disse år. Det konstaterer konsulentvirksomheden PricewaterhouseCoopers i en ny analyse af musikbranchen. Ved at købe musikken som digitale filer kan forbrugerne både få lavere priser og via online-musikstederne bedre information og dermed mulighed for at vælge den rigtige musik.

Også kunstnerne har fordele af udviklingen, mens producenter og detailbutikker mister kontrol.

- Udviklingen ligner det der sker i mange andre brancher, hvor digital distribution vinder frem, siger John G. Sørensen, leder af afdelingen for underholdning og medier hos den danske del af PricewaterhouseCoopers.

Han peger på, at man i Danmark er langt fremme i udviklingen på grund af en stærk infrastruktur med blandt andet bredbånd og mobilt internet samt avancerede og kræsne forbrugere.

Forbrugerne vinder ved digitalt musiksalg

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.