Forbrugerne vinder ved digitalt musiksalg


Forbrugerne vinder ved digitalt musiksalg

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Forbrugerne - men også kunstnerne - får fordelene ved overgangen til digitalt salg af musik, vurderer undersøgelse.

Forbrugerne er de store vindere i den omvæltning, som musikindustrien er ude for i disse år. Det konstaterer konsulentvirksomheden PricewaterhouseCoopers i en ny analyse af musikbranchen. Ved at købe musikken som digitale filer kan forbrugerne både få lavere priser og via online-musikstederne bedre information og dermed mulighed for at vælge den rigtige musik.

Også kunstnerne har fordele af udviklingen, mens producenter og detailbutikker mister kontrol.

- Udviklingen ligner det der sker i mange andre brancher, hvor digital distribution vinder frem, siger John G. Sørensen, leder af afdelingen for underholdning og medier hos den danske del af PricewaterhouseCoopers.

Han peger på, at man i Danmark er langt fremme i udviklingen på grund af en stærk infrastruktur med blandt andet bredbånd og mobilt internet samt avancerede og kræsne forbrugere.

Forbrugerne vinder ved digitalt musiksalg

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce