Flydæk skal analyseres


Flydæk skal analyseres

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Flyselskabet Jet Time A/S sender dæk fra sikkerhedslandet fly til analyse. Årsagen til at slidbanen røg af det ene hjul skal findes.

Hjuldækket fra den Boeing 737-300, der i går sikkerhedslandede i Kastrup Lufthavn med 148 passagerer fra rejseselskabet Club La Santa om bord, sendes til en grundig analyse. Årsagen til, at slidbanen røg af det ene af flyets to hjul på venstre hovedunderstel ved starten i Billund Lufthavn skal findes.

Det siger direktør i flyselskabet Jet Time A/S, Klaus Ren.

- Vi skal have vished for, hvad der er årsagen til, at slidbanen røg af dækket. Før hver eneste flyvning inspiceres flyenes understel med dæk for at sikre, at alt i orden. Det skete også i Billund før flyet skulle lette, siger Klaus Ren til Ritzau.

Direktøren er selv uddannet pilot og har arbejdet i det tidligere Maersk Air i en snes år - heraf halvdelen som flykaptajn og i en årrække også som selskabets flyvechef. Han har derfor stor erfaring. Ifølge Klaus Ren er flyet konstrueret netop med to hjul for at kunne klare den slags situationer.

Flyet sikkerhedslandede under højeste alarmberedskab i Kastrup Lufthavn. De 148 charterturister blev der efter sendt til Lanzarote med et andet af selskabets fire fly. Der var tale om 125 voksne, 22 børn mellem 2 og 12 år samt et spædbarn.

Flydæk skal analyseres

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce