Vi bruger cookies!

fyens.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.fyens.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere


Fem stjerner til konference-center


Fem stjerner til konference-center

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

MØDESTED: Ledernes Kon-ferencecenter på Rugårdsvej i Odense i fornemt selskab med Kongebrogaarden i Middelfart

Dansk erhvervsliv har fået endnu en mulighed for at holde konference på et fynsk, femstjernet etablissement.

Hidtil har kun Kongebrogaarden i Middelfart levet op til Horestas standarder, som blandt andet kræver, at hoteldelen har en kvalitet, der svarer til et klassisk firestjernet hotel.

Men siden årsskiftet har Ledernes Uddannelsescenter på Rugaardsvej i Odense også haft lov til at bruge benævnelsen, hvilket allerede har afstedkommet nyt logo og en ændring af navnet til Ledernes Konferencecenter.

Tilfredse kunder

- Vi har i forvejen en særdeles høj kundetilfredshed. Men det skyldes ikke udelukkende de faciliteter, der skal til for at kunne score fem stjerner hos Horesta, siger direktøren for konferencecentret, Eva Ejlskov.

- Vores medarbejdere er specialister på hvert deres område, og de er i den grad medvirkende til vores succes, som vi har arbejdet målrettet på at opnå i flere år, siger hun.

Årligt holder centret, der er en del af Ledernes Hovedorganisation, møder, kurser og konferencer for 25.000 personer.

For at opnå de fem stjerner skal et konferencecenter blandt andet tilbyde plenumlokaler med udsyn til omgivelserne og mulighed for rumnedkøling.

Polstret med armlæn

Desuden skal de femstjernede tilbyde stole med polstret ryg, sæde samt armlæn, så de er egnet som "heldagsstole", og der skal forfindes laserpegepinde i plenumlokalerne, hvor der også skal være to MB-netadgang.

- Vores kunder efterspørger høj kvalitet og mange stjerner, fordi de måske er blevet skuffet de gange, de har brugt prisen som eneste parameter, siger Eva Ejlskov.

- Tingene på et konferencecenter skal virke, når nu folk er samlet. Det nytter ikke noget, hvis frokosten ikke er klar til tiden, at teknikken ikke fungerer, eller at folk ikke kan udnytte pauserne optimalt, siger direktøren.

- Vi holder, hvad vi lover, ellers mister vi vores stjerner igen, siger Eva Ejlskov.

10 firestjernede tilbage

Med opgraderingen til fem stjerner har Ledernes Konferencecenter forladt gruppen af firestjernede centre, som nu tæller 10 fynske hoteller og centre heriblandt Hotel Hesselet i Nyborg, OCC, Hindsgavl, Nyborg Strand og Radisson SAS H.C.Andersen Hotel i Odense.

På landsplan har 16 konferencecentre fem stjerner.

Ledernes Hovedorganisation købte det daværende Frederik VI's Kro- og Konferencehotel i 1976 og ændrede først navnet til Ledernes Uddannelsescenter i 1997.

Ifølge direktøren står organisationen selv for 30 procent af omsætningen, mens det øvrige private såvel som offentlige erhvervsliv, ministerier, amter, kommuner, organisationer og enkelt private står for resten.

- Uden for sommerferien har vi også åbent i weekenderne både for restaurant og overnatning. Derimod driver vi ikke ferieturisme eller arrangerer bryllupsfester, siger Eva Ejlskov.

Fem stjerner til konference-center

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.