Markedsføring

Kampen om synlighed på nettet er voldsom. Det kræver derfor løbende efteruddannelse i de nyeste markedsføringsteknikker på digitale platforme. Den efterspørgsel vil den nye kursusvirksomhed Mindrocket, der er et samarbejde mellem Jysk Fynske Medier og River Online, møde.

Aarhus/Vejle/Odense: Direktør og kursusleder i den nye kursusvirksomhed Mindrocket, Claus Rump, er overbevist om, at digital markedsføring er den eneste markedsføring, som en moderne virksomhed ikke kan leve uden. Han plejer at forklare det sådan her:

- Virksomhedens hjemmeside er i virkelighed den bedste sælger, som virksomheden "har ansat". Den har aldrig fri, går aldrig på barsel og er aldrig syg.

Alligevel er det den "ansatte" i virksomheden, som der oftest bliver brugt færrest penge på. Hvis man begyndte at bruge et fast månedligt beløb på at få den bedste hjemmeside muligt, så ville man få de penge mange gange igen, siger Claus Rump.

I dag er det nemlig ikke glade nybegyndere, der laver online markedsføring for virksomhederne mere. Det er hardcore profesionelle, der kender alle tricks. Så kampen om førstepladsen på Google er så skarp, at det kræver skarpe ansatte.

- I dag er det en tidsbekostelig affære at lave SEO. Man skal som minimum have en mand på det fuld tid. Men man behøver selvfølgelig ikke gøre det selv. Man kan også hyre et bureau til at hjælpe. I så fald er det dog stadig nødvendigt at have en medarbejder, der kan styre samarbejdet, og som kender til SEO, så man får den bedste service. Det gælder ikke kun for SEO, det gælder for alle disciplinerne, siger Claus Rump.

Claus Rump har mange års hands on erfaring i digital markedsføring. Nærmere bestemt har han siddet med søgemaskineoptimering også kaldet SEO. Og den disciplin holder han nu kurser i. Siden første juni i år har Claus Rump og kursusvirksomheden River Online slået pjalterne sammen med Jysk Fynske Mediers kursusvirksomhed JFM Academy.

Sammen har de kræfterne til at udbyde en bred palette af kurser inden for Online Marketing og Medier.

Det gør de i virksomheden Mindrocket, fortæller Claus Rump.

Største kursusvirksomhed

- Vores mål er at blive den største kursusvirksomhed inden for digital markedsføring og medier. Det er et vildt mål, men vi har også fodsætningerne for at nå det. Mindrocket har adgang til de skarpeste specialister inden for en lang række markedsføringsdiscipliner, og vi har lokationer i otte danske byer. Det er helt unikt, siger Claus Rump.

- Det første delmål er at have 50 kursusdage om måneden. Og de er der næsten siger Claus Rump.

- Vi er startet midt i sommerferien, så lige nu arbejder jeg med at finde ud af, hvor mange kurser vi kan afsætte. Kan Kolding for eksempel klare fire eller seks Adwords-kurser om året? Det finder vi ud af nu, når virksomhederne er i gang efter sommerferien igen.

- En ting er i hvert fald sikkert: Mange virksomheder har et stort behov for hele tiden at holde sig opdateret på digital viden. Din digitale tilstedeværelse er fuldstændig afgørende for virksomheders succes, og det gælder i stort set alle brancher. Vi står derfor klar til at lære så godt fra os, som vi har lært, siger Claus Rump.

 

Læs mere her: https://www.mindrocket.dk/

  • Byline

    Af:

    Jeg er uddannet journalist med praktikperiode på Fyens Stiftstidende i 2013-2014. Siden da har jeg kort været reporter på Fyns Amts Avis, og nu skriver jeg for Erhvervsavisen Fyn og Ugeavisen Odense.