Detailhandlen trues af discountkæder


Detailhandlen trues af discountkæder

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Det er gået tilbage for detailhandlens image siden 2002, viser en undersøgelse fra Gallup, som blev offentliggjort onsdag, da Dansk Handel og Service afholdt Detailhandlernes Dag.

Bruno Christensen fra Scandinavian Retail Institute mener, at det forringede image er en del af en negativ udvikling, som betyder, at discountbutikker med et snævert vareudvalg og lavere service vinder frem - på længere sigt på bekostning af forbrugernes muligheder.

De kommende år vil udenlandske discountkæder formentligt gøre deres indtog i Danmark. Bruno Christensen mener derfor, at detailhandlens største udfordring bliver at gå mod discounttendensen og skabe en kultur for kvalitetsshopping med fokus på produkterne, præsentationen af dem og selve oplevelsen af at komme i butikkerne.

Detailhandlen trues af discountkæder

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce