De satser på rabatkortet


De satser på rabatkortet

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

IVÆRKSAT: Uddannelsen må vente - MyCard vil være større
Oplevelserne fra Iværksætter-EM på Malta rumsterer stadig i hovedet på den 19-årige Jonas Alexandersson, som er direktør for virksomheden MyCard.

Sammen med de øvrige kræfter bag MyCard - Mads Nielsen, Janus Christensen og Jesper Sylvester, vandt han DM i Iværksætter, og det gav adgang til EM, som blev afviklet sidste weekend.

- Det var fantastisk, det var velorganiseret og det rene luksus. Og selv om vi ikke nåede Top 3, var dommerne overraskede over, hvor professionelle vi var. Det giver motivation til at fortsætte den stil, siger Jonas Alexandersson.

Vil være landsdækkende

Den store opbakning har også motiveret til at gå videre med det lille rabatkort til studerende - og gøre det meget større.

- Vi håber, at vi kan blive landsdækkende. Lige nu arbejder vi på at få en masse aftaler på Fyn, fortæller direktøren.

De fire unge mænd har netop fået hvide huer på hovedet. Før sommerferien blev de handelsstudenter fra Svendborg Handelsskole.

Nu lægger de studierne på hylden for en tid og koncentrerer sig om udviklingen af virksomheden, der er organiseret som et interessent- selskab. Jesper Sylvester har trukket sig ud af selska-bet, da han skal en tur i militæret.

- Vi er unge endnu, så studierne kan godt vente lidt. Vi regner med at have deltidsjob ved siden af, og så bruge en masse tid på MyCard, fortæller Jonas Alexandersson.

MyCard har indbragt lidt fortjeneste, men ikke nok til at de alle kan leve af det.

Nogle er konservative

Selv om der står direktør på visitkortet, kan den unge alder god give lidt problemer, i kontakten med potentielle samarbejdspartnere, som er de butikker, biografer, frisører, diskoteker, bowlinghaller og lignende, de fire synes de studerende skal have lidt rabat hos.

- Nogle er lidt konservative, og gider ikke høre på, hvad vi har at sige. Men ellers har der ikke være noget. Vi opfører os jo professionelt, selv om vi er unge. Og når de kan se, at det er gennemført, så er de ikke så afvisende, siger Jonas Alexandersson.

- Der er jo noget for begge parter - hvis der er rabatter skaber forretningen præferencer hos de unge, og desuden får de ekstra markedsføring, siger Jonas Alexandersson.

De satser på rabatkortet

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce