Carlsberg stopper britisk ølkampagne


Carlsberg stopper britisk ølkampagne

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Carlsberg stopper nu kæmpe kampagne om at uddele gratis øl på 13.000 engelske pubber efter kritik fra Liverpool-fans.

Efter heftig kritik fra vrede Liverpool-tilhængere stopper Carlsberg en gigantisk gratisøl-kampagne i Storbritannien i samarbejde med sensationsavisen The Sun.

Samtidig undskylder det danske bryggeri samarbejdet med avisen om at uddele gratis øl på 13.000 pubber i England den 24. august, der har skabt vrede blandt de ellers Carlsberg-drikkende tilhængere af fodboldklubben Liverpool FC.

- Vi undskylder og stopper nu kampagnen, siger Keld Strudal, marketingsdirektør i Carlsberg til Ritzau.

Carlsberg har sponsoreret klubben i 16 år, men tænkte ikke på, at Liverpools fans i årevis har hadet The Sun. Hadet skyldes en reportage, avisen bragte fra katastrofen på Hillsborough Stadion i Sheffield i 1989.

Ved den lejlighed blev 96 Liverpool-tilhængere mast ihjel, og The Sun påstod, at andre fans stjal fra de døde, tissede på politiet og overfaldt en betjent, der var i færd med at give kunstigt åndedræt til ét af ofrene. Den famøse reportage førte til massiv boykot af avisen i og omkring Liverpool. The Sun beklagede senere sine påstande, men knap 20 år efter regnes den stadigvæk for uønsket i byen. Derfor var det dynamit for Liverpool-tilhængerne, at adgangsbilletten til den gratis omgang var en kupon fra The Sun dagen før.

Carlsberg stopper britisk ølkampagne

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce