Vi bruger cookies!

fyens.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.fyens.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere


Carlsberg stopper britisk ølkampagne


Carlsberg stopper britisk ølkampagne

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Carlsberg stopper nu kæmpe kampagne om at uddele gratis øl på 13.000 engelske pubber efter kritik fra Liverpool-fans.

Efter heftig kritik fra vrede Liverpool-tilhængere stopper Carlsberg en gigantisk gratisøl-kampagne i Storbritannien i samarbejde med sensationsavisen The Sun.

Samtidig undskylder det danske bryggeri samarbejdet med avisen om at uddele gratis øl på 13.000 pubber i England den 24. august, der har skabt vrede blandt de ellers Carlsberg-drikkende tilhængere af fodboldklubben Liverpool FC.

- Vi undskylder og stopper nu kampagnen, siger Keld Strudal, marketingsdirektør i Carlsberg til Ritzau.

Carlsberg har sponsoreret klubben i 16 år, men tænkte ikke på, at Liverpools fans i årevis har hadet The Sun. Hadet skyldes en reportage, avisen bragte fra katastrofen på Hillsborough Stadion i Sheffield i 1989.

Ved den lejlighed blev 96 Liverpool-tilhængere mast ihjel, og The Sun påstod, at andre fans stjal fra de døde, tissede på politiet og overfaldt en betjent, der var i færd med at give kunstigt åndedræt til ét af ofrene. Den famøse reportage førte til massiv boykot af avisen i og omkring Liverpool. The Sun beklagede senere sine påstande, men knap 20 år efter regnes den stadigvæk for uønsket i byen. Derfor var det dynamit for Liverpool-tilhængerne, at adgangsbilletten til den gratis omgang var en kupon fra The Sun dagen før.

Carlsberg stopper britisk ølkampagne

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.