Whitney Jorgensen skal bruge sin marketingerfaring og sit netværk til at brande og sælge Paperturn både nationalt og internationalt - og ambitionerne er høje, ikke mindst hendes egne.

31-årige Whitney Jorgensen fra Toronto i Canada er nyansat med ansvaret for internationalisering og marketing i den lille Odense-virksomhed Web2it, som står bag Paperturn. Hun kom til Danmark for to år siden for at arbejde med rekruttering i den fynske virksomhed Ordbogen A/S. Nu har hun skiftet online-ordbøger ud med e-brochurer og smarte online kataloger hos Paperturn.com.

Hvorfor skal du arbejde for Paperturn?

- Vi har snakket sammen flere gange i løbet af det sidste år. Det er nogle virkelig dejlige og søde mennesker, og så er det et helt fantastisk produkt, som jeg virkelig tror på. På blot to år er de vokset utroligt hurtigt og har fået mange internationale kunder udelukkende ved hjælp af Google-annoncering, og det kan bliver endnu større, for de har slet ikke arbejdet med markering og annoncering på sociale medier eksempelvis.

Hvad kan du bibringe til Paperturn?

- Jeg har et kæmpe netværk både lokalt og internationalt - ikke mindst her i Odense og i Toronto, hvor jeg kommer fra. Det skal jeg selvfølgelig bruge til at få mange flere kunder til at bruge Paperturn. Jeg har en energi og en evne til at øge opmærksomheden på et produkt, og det er noget af det, jeg virkelig kan. Og det er noget af det, de har manglet her.

Det er en lille virksomhed med blot fire ansatte og en praktikant, du er kommet ind i. En medarbejder mere tynger meget i et lille budget, hvad er kravene til dig og dine egne forventninger?

- Vi har faktisk ikke sat tal på det endnu, men det er klart, at jeg tror på, at vi kan vokse rigtig meget og hurtigt. Jeg forventer at kunne tredoble omsætningen i Paperturn allerede i år.

Du sagde farvel til et job hos fynske Ordbogen A/S, som oprindeligt var det, som fik dig til at flytte til Odense. Hvorfor stoppede du der?

- Fordi jeg ikke kunne nå længere personligt. Der var ikke mulighed for at avancere yderligere. Det eneste job, der var tilbage at få, var Peters (Revsbech, adm. direktør i Ordbogen A/S, red.) - og han skal ingen steder. Så i stedet måtte jeg finde nye udfordringer, for jeg kan ikke sidde og lave det samme i det samme job alt for længe. Det passer ikke til mig, og desuden er de virkelig glade for, at jeg er startet her, så jeg er meget, meget glad.

  • Byline_

    Af:

Mere om emnet

Se alle
Internationale drømme: Lille it-firma søger væksten i ny niche

Internationale drømme: Lille it-firma søger væksten i ny niche