Vi bruger cookies!

fyens.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.fyens.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere


Bankkunderne skal have fair rådgivning


Bankkunderne skal have fair rådgivning

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Finanstilsynet i England vil bevare tilliden til det finansielle marked og vil gøre op med med "rådgiver"-titlen.

Bankernes rådgivere sidder på to stole. De er sælgere for banken - men de skal også rådgive kunden fornuftigt.

Det dilemma gør en arbejdsgruppe nedsat af Finanstilsynet i England (FSA) nu op med og foreslår, at man kun må kalde sig "rådgiver", hvis man rådgiver om de bedste produktet på markedet og uden økonomiske interesser. Baggrunden er et ønske om at bevare tilliden til det finansielle marked og sikre, at vi køber både nok og af de rigtige produkter. Derfor er der brug for mere ærlighed og åbenhed, mener FSA.

- Problemet i dag er, at bankernes ansatte sættes i et stort dilemma, når både kundernes behov og månedens salgsmål skal varetages. I sidste ende er loyaliteten hos arbejdsgiveren. Sådan skal det jo i øvrigt også være. Alle andre er også loyale overfor deres arbejdsgivere, siger Carsten Holdum, økonom i Forbrugerrådet.

Bankkunderne skal have fair rådgivning

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.