Avisen vil lave radio: Radioansøgning indsendes i dag

Per Westergård er bestyrelsesformand i både Fynske Medier og Jysk Fynske Medier-koncernen, hvor han tiltrådte som formand for få uger siden. Han er tidligere ansvarshavende chefredaktør på Fyens Stiftstidende. Foto: Michael Bager

Avisen vil lave radio: Radioansøgning indsendes i dag

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Fyens Stiftstidende skal som del af Jysk Fynske Medier bogstavelig talt give mere lyd fra sig - enten som del af gruppen bag den nye landsdækkende radiokanal FM4 eller med et nyt større podcast-investering.

Torsdag skal Jysk Fynske Medier elektronisk indsende de mere end 1000 siders dokumentation, som ligger til grund for ansøgningen om at stå for driften af den landsdækkende radiostation FM4, som i dag drives af Berlingske Media med Radio 24/7.

Allerede om nogle dage ved Jysk Fynske Medier og de mange partnere, der står bag ambitionen om at drive radiokanalen, om der er andre bud. Selv om der skulle være det og radiokanalen og de 90 millioner årligt i statsstøtte ender et andet sted, så er der ingen tvivl om, at der skal mere lyd ud af Jysk Fynske Medier.

Sådan lyder det både fra adm. direktør i Jysk Fynske Medier Jesper Rosener og bestyrelsesformand i JFM Per Westergård.

- Lyd er noget, vi skal arbejde meget mere med, uanset om vi lykkes med ansøgningen om drive FM4. Det kan der ikke herske tvivl om, og derfor har vi også taget initiativ til et større podcast-udviklingsprojekt i Jysk Fynske Medier, sagde adm. direktør Jesper Rosener, da der onsdag eftermiddag var generalforsamling for såvel Fyens Stiftstidende som Fynske Medier i mediehuset i Odense.

Per Westergård, som tiltrådte for knap en måned siden som JFM-formand, er begejstret for det, Berlingske Media har præsteret med Radio 24/7, men han understreger, at der ikke skal være tale om en kopi.

- Vi skal selvfølgelig ikke lave en kopi, men jeg ville gerne se noget af den frækhed og lyst til at distancere sig, som man har formået med Radio 24/7. De har flyttet journalistikken i Danmark. Den evne til at formatere meget skarpt og lave radio for meget små nicher af lyttere fra unge mennesker i ghettoer til aktieinvestorer ser jeg gerne, at vi kan lære af. Den evne til at målrette programmer til nicher og den frækhed vil jeg gerne have ind i det, vi skal lave, siger Per Westergård.

Selv om der følger 90 millioner kroner med opgaven om året, så er der ikke tale om en guldrandet radioforretning, siger han.

- Hvis vi får den, får det stor betydning for virksomheden og vores selvforståelse, men det er ikke noget, vi kommer til at tjene mange på. Selv om der er penge med hjemmefra, så er det ikke noget, vi regner med en stor profit på, men det vil både give nye kollegaer og nye muligheder for de eksisterende journalister i Jysk Fynske Medier, siger han.

Avisen vil lave radio: Radioansøgning indsendes i dag

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce