Vi bruger cookies!

fyens.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.fyens.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere


Arla lægger stilen om


Arla lægger stilen om

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Arla-koncernen tabte på et år to procent af omsætningen på mælk efter kritisk omtale af mejeriets opførsel over for de mindre mejerier, og det har fået koncernledelsen til at skifte kurs.

Senest har de mindre konkurrenter i Politiken - som har bragt nogle af de mest kritiske artikler - udtalt, at Arla tilsyneladende har lært noget, men det store projekt er en intern omstillingsproces i Arla-koncernen, som skal få medarbejderne til at ændre adfærd.

De to procent i tabt omsætning var nemlig ikke meget for Arla i forhold til, at den mistede tillid hos forbrugerne og risikoen for, at tysk mælk og mælk fra Polen og Baltikum vinder fodfæste herhjemme.

På sigt handler det også om at kunne rekruttere de bedste medarbejdere.

- Vi ændrer forretningskulturen internt, for det nytter ikke noget, at den administrerende direktør siger en ting og medarbejderne fortsætter med at gøre det samme, siger pressechef Louis Illum Honoré.

Forbrugere og konkurrenter får kursændringen at se i foråret, når de ny signaler optræder i reklamer og markedsføring.

-Tidligere har vi været meget businessorienterede, og det vil vi stadig være, for vi skal også skrabe penge hjem. Men vil fremover stoppe op og tænke tingene igennem en gang mere - blandt andet for at sikre en blomstrende dansk mejerikultur med mange små producenter, siger Louis Illum Honoré.

Arla lægger stilen om

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.