Alle kender Peter fra L'Easy

Tv-seerne ved godt, hvad det handler om, når de ser Peter fra L'Easy på skærmen - også selv om firmanavnet ikke er med.
Foto: L'Easy

Alle kender Peter fra L'Easy

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

L'Easys reklamefilm slår stærkt igennem men får ikke seerne til at købe

Når Peter pakker vaskemaskiner ud i tv-reklamer fra den fynske L'Easy-koncern, så er ingen seer i tvivl om budskabet.

Det viser en undersøgelse, som analysevirksomheden The Nielsen Company har lavet for brancheavisen Markedsføring.

Bladet skriver på sin hjemmeside, at reklamefilmen med Peter scorer usædvanlig flot på det begreb, der kaldes branding.

Vi kender Peter

80 procent af de testede personer kunne f.eks. uden videre svare på, hvem der blev reklameret for i filmen.

L'Easys marketingdirektør, Peter Gram Møller, siger til Markedsføring, at brandingen er lige så god i Norge og Sverige, hvor L'Easy har eksisteret i væsentligt kortere tid.

Ikke alle elsker L'Easy

Selv om seerne altså ikke er tvivl om, hvad der reklameres for, er de ikke så tilbøjelige til straks at ringe efter Peter fra L'Easy, viser undersøgelsen.

- Undersøgelsen bekræfter her vores egne målinger. Det er et område, der kan forbedres, og vi arbejder meget intenst på netop at øge købsintentionen, siger marketingdirektøren til Markedsføring.

Han tilføjer, at L'Easy henvender sig til en forholdsvis lille del af befolkningen.

- Og ligesom vi ikke kan få alle til at elske os, kan vi heller ikke få alle til at overveje at købe hos os, siger Peter Gram Møller.

Den detaljerede undersøgelse offentliggøres i det nummer af Markedsføring, der udkommer tirsdag.

Alle kender Peter fra L'Easy

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce