Vi bruger cookies!

fyens.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.fyens.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere


A.P. Møller skærper strategien


A.P. Møller skærper strategien

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Nils Smedegaard Andersen lancerer et langt simplere A.P. Møller Mærsk for at skabe et langt mere attraktiv rederi.

Topchef Nils Smedegaard Andersen er klar til at gøre A.P. Møllers dominerende lyseblå farve langt mindre fremtrædende på verdenshavene. I et interview med Financial Times fortæller den forhenværende Carlsberg-boss, at Maersk Line skal gøres langt mere simpel. Idéen med at Mærsk-skibe sejler med Mærsk-containere sejler til Mærsk-havne skal ikke være så fremherskende mere.

- Vi rykker væk fra vertikal integration for at forsimple vores forretning, og for at være sikker på at vi er konkurrencedygtige i de forretninger, vi er involveret i, siger Nils Smedegaard Andersen til Financial Times.

Nu får APM Terminals besked på at finde langt flere forretningspartnere uden for A.P. Møller-koncernen, og det er bare en start for at vække hele den slumrende bjørn, der har døjet med skuffende indtjening.

- Vi vil vække Maersk Line og bruge det til at anspore til en forsimpling igennem selskabet. Det skal være lettere at gøre forretninger med os for vores kunder. Vi skal have simplere administration og forretningsprocedurer, siger han.

A.P. Møller skærper strategien

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.