Ændringer i mediehuset: Ny rolle til Troels Mylenberg

Troels Mylenberg (tv), som fortsat er chefredaktør, men nu også med ny titel af udviklingsdirektør. Bagved chefredaktør på Fyens Stiftstidende Poul Kjærgaard. Foto: Michael Bager

Ændringer i mediehuset: Ny rolle til Troels Mylenberg

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Fyens Stiftstidende og 12 andre dagblade får samme ansvarshavende chefredaktør fra den 1. oktober, når Peter Orry overtager posten. Chefredaktør Troels Mylenberg bliver redaktionel udviklingsdirektør. Også ændringer flere andre steder i organisationen, omkring ti ansatte siges op, og der ryddes op i antallet af ledere.

Ansvarshavende chefredaktør Troels Mylenberg får fra den 1. oktober en anden rolle end hidtil i Jysk Fynske Medier P/S, som udgiver Fyens Stiftstidende, Fyns Amts Avis og 11 jyske dagblade. Søndag den 1. oktober afløses han på posten som ansvarshavende af chefredaktør for Fyens Stiftstidende af Peter Orry, der hidtil har haft denne post for seks dagblade i Jylland, bl.a. JydskeVestkysten.

Peter Orry overtager stillingen som ansvarshavende chefredaktør for samtlige 13 dagblade, altså både Fyens Stiftstidende og Fyns Amts Avis. Dermed får Fyens Stiftstidende for første gang i 245 år en ansvarshavende chefredaktør, som ikke bor i det fynske område.

Troels Mylenberg fortsætter i en rolle som chefredaktør i hele koncernen og får desuden titlen som redaktionel udviklingsdirektør. Han vil i højere grad end i dag fokusere på udvikling, særlige initiativer og etablering og igangsætning af nye, redaktionelle initiativer.

- Det handler om at frigøre mine ledelseskræfter til at kunne fokusere mere tydeligt på udvikling. For vi skal have mere fart på vores udviklingsmotor, siger Troels Mylenberg.

Jysk Fynske Medier P/S
Jysk Fynske Medier blev skabt den 1. januar 2015 som en fusion mellem Jyske Medier, Fynske Medier og Syddanske Medier. Det er landets næststørste mediekoncern.Den 1. januar 2016 blev Midtjyske Medier en del af familien, og det er i dag Danmarks næststørste mediekoncern med 13 dagblade, bl.a. Fyens Stiftstidende og Fyns Amts Avis, 57 ugeaviser, fire radiostationer og en lang række nyhedssites og andre digitale brands.

Derudover favner koncernen forskellige virksomheder af den slags, der skaber kommunikation mellem mennesker. Trykkerier og trykformidlere, distributionsfirmaer, app-udviklere, filmselskaber, et webbureau og et reklamebureau.

Jysk Fynske Medier dækker et område med ca. 1,5 millioner indbyggere. På en gennemsnitlig hverdag vil næsten hver tredje af disse personer læse et af koncernens dagblade. Samtidig vil ugeaviserne med et samlet oplag på 842.000 nå ud til alle husstande i området, mens radiostationerne høres af 750.000 lyttere på en uge. De digitale medier, bl.a. fyens.dk, har mere end to millioner månedlige brugere.

Jysk Fynske Medier har i alt små 1800 ansatte.

Kilde: Jysk Fynske Medier

 
Troels Mylenberg, som fortsat er chefredaktør, men nu også med ny titel af udviklingsdirektør.
Troels Mylenberg, som fortsat er chefredaktør, men nu også med ny titel af udviklingsdirektør.

Omfattende ændringer

Omrokeringen er et led i en lang række andre ændringer i organisationen, hvor der er ryddet op i lagene af mellemledere. Omkring 40 personer har ikke mere ledelsesansvar, og der er nedlagt cirka ti stillinger, mens en række ansatte har fået ændret deres arbejdsbeskrivelse og referencer, oplyser Jesper Rosener, adm. direktør i Jysk Fynske Medier P/S.

I den officielle meddelelse om ændringerne skriver Jysk Fynske Medier i et nyhedsbrev:

- Som bekendt driver vi alle vores dagblade, websites og ugeaviser med en høj grad af lokal selvbestemmelse. Det vil fortsætte, og Peter Orry vil som øverste chefredaktør skulle sikre, at selvbestemmelsen består, og at de fælles JFM-enheder fungerer stærkt sammen med de enkelte lokale enheder.

Fyens Stiftstidende vil fortsat have chefredaktør Poul Kjærgaard i spidsen for den samlede redaktion på Fyn.

Peter Orry bliver pr. 1. oktober ansvarshavende chefredaktør for Fyens Stiftstidende - og 12 andre dagblade. Han afløser......
Peter Orry bliver pr. 1. oktober ansvarshavende chefredaktør for Fyens Stiftstidende - og 12 andre dagblade. Han afløser......

Mylenberg endnu mere synlig

Troels Mylenberg vil ud over sine nye opgaver som udviklingsdirektør i endnu højere grad end i dag være synlig på mediekoncernens egne platforme med både tekst og video, bl.a. med programmet Til sagen med Mylenberg, ligesom Svane & Mylenberg snart vil genopstå. Han skal også søge at synliggøre Jysk Fynske Medier udadtil, ligesom han i højere grad vil færdes i det politiske miljø.

- Jeg håber faktisk også, at jeg kan komme til at skrive og producere lidt mere selv, lyder det fra Troels Mylenberg.

Adm. direktør Jesper Rosener oplyser, at han gennem en måneds tid har haft en tæt dialog med Troels Mylenberg om, hvordan koncernen bedst muligt udnytter Troels Mylenbergs kompetencer.

Peter Orry bliver pr. 1. oktober ansvarshavende chefredaktør for Fyens Stiftstidende - og 12 andre dagblade. Han afløser......
Peter Orry bliver pr. 1. oktober ansvarshavende chefredaktør for Fyens Stiftstidende - og 12 andre dagblade. Han afløser......
Chefredaktør Poul Kjærgaard er den øverste redaktionelle leder på Fyens Stiftstidende.
Chefredaktør Poul Kjærgaard er den øverste redaktionelle leder på Fyens Stiftstidende.

Ændringer i mediehuset: Ny rolle til Troels Mylenberg

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce