Der er en forstyrrelse i Kraften


Der er en forstyrrelse i Kraften

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Multiplatform: Er du fan af "Star Wars", er dette spillet, du leder efter. Men der er en vis fare for, at det vil føre dig mod den mørke side - for vrede er for mange reaktionen på den måde, man udvikler sine klasser i den bærende multiplayer-del. Men først det positive.

"Star Wars: Battlefront II" gør meget rigtigt. Og rigtig godt endda. Spillet er testet på den nye Xbox One X, og det er et af de flotteste spil, undertegnede har spillet. Alt, fra den skyhøje detaljeregrad på Endor, Naboo og andre ikoniske lokationer over lyset, der reflekteres i en storm trooper-hjelm, til de livagtige ansigter på Luke, Leia og alle de andre, står så skarpt og flot, at det er en oplevelse i sig selv. Og sammen med fremragende stemmeskuespil og ditto lydeffekter fra blastere, eksplosioner og Tie Fighters giver det en meget "realistisk" Star Wars-oplevelse: Du dykker lige ned i en endnu uset Star Wars-film, hvor du selv spiller hovedrollen.

Et andet velfungerende element er kampagne-delen, der manglede i forgængeren. Her indtager man rollen som unge Iden Versio, der er leder af Inferno Squad for Emperiet. Ja, hun er en "bad guy" - i hvert fald til at begynde med. I kampagne-delen får man også lov at være Luke, Leia, Han Solo og andre ikoniske karakterer, men faktisk er Iden Versios egen historie det stærkeste element i en kampagne-del, der fungerer rigtig godt, men desværre er alt for kort.

Kampagne-delen er nemlig mest af alt opvarmning til den multiplayer-del, der er hovedfokus i "Star Wars: Battlefront II". Og multiplayer imponerer. Det er stort, flot og hæsblæsende - og som Star Wars-fan er det fedt at udkæmpe de klassiske slag til fods, i en X-Wing eller en Tie Fighter. Du vælger mellem fire klasser, der hver har noget unikt at byde på, og - når du har sparet sammen til det, kan du vælge et af ikonerne, fx. Yoda. Lige så balancerede de regulære klasser er, lige så overlegne er ikonerne - og det er jo også sådan, det skal være. Løber du som menig rebel ind i Darth Maul, er det en god ide at finde en anden vej.

EA har fået hug af fansene for måden, man udvikler sine klasser på - med rette. I første omgang har EA reageret ved at suspendere muligheden for at betale sig til at udvikle hurtigere, men hele systemet bør skrottes til fordel for et nyt. Det er ikke intuitivt, det er langsommeligt, og det er ekstremt frustrerende at udvikle sin favoritklasse, hvis man sammenligner med andre multiplayer-spil. Det er ganske enkelt "en ommer".

"Battlefront II" skal have fikset det knudrede system til udvikling af klasser, for det er muligheden for hele tiden at udvikle sig og fintune sit spil, der giver multiplayer-spil som dette en lang levetid. Resten af spillet er en fornøjelse og den perfekte opvarmning til, at "The Last Jedi" kommer i biografen 13. december.

 

Titel: "Star Wars Battlefront 2"

Platform: Xbox One, PS4, pc

Udgivelsesdato: 17. november

Der er en forstyrrelse i Kraften

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce