Sådan behandler man ikke en gammel kunde


Sådan behandler man ikke en gammel kunde

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Skat

Så er den desværre, efter min mening, gal igen med måden SKAT behandler sine kunder på. Modtager i september et brev fra SKAT, at jeg har glemt at indsende min selvangivelse. Sender den ind straks, ligger allerede klar på pc'eren. Da jeg er selvstændig erhversdrivende er der deadline for indsendelde d. 2.7.07. for året 2006.

Den 18. september modtager jeg et brev fra SKAT, at de nu har modtaget min selvangivelse, men at jeg vil blive pålagt en bøde på 200 kr. pr. dag, dog højst 5000 kr. Kommer så af med de 5000 kr.- da der jo kun skulle gå til den 27. juli, før jeg var oppe på de 5000 kr. Men jeg fik jo først at vide i september, at jeg havde glemt at indsende.

I samme brev står der: Mener du, at bøden er pålagt med urette, eller ønsker du at søge om fritagelse for bøden på grund af særlige omstændigheder, kan du ringe eller sende os et brev med din begrundelse. Særlige omstændigheder er bl.a, at du ikke selv er årsag til, at selvsangivelsen ikke kan skaffes. (er min revisor som har glemt at indsende).

Klager så i en mail til SKAT i Svendborg, som lyder:

Blev meget overrasket, da jeg erfarede, at der skulle betales en bøde på 5.000 kr. - p.g.a for sent indsendt selvangivelse.

Jeg har været god kunde i ca. 35 år hos Skat og har altid betalt til tiden. Har haft den samme gode forsigtige revisor i alle årene.

Så bliver det moderne tider, min revisor, sender elektronisk, og det bliver åbentbart ikke modtaget, og han kan ikke bevise, at det er sendt.

Jeg synes, det er lidt unfair den måde, det sker på, da der aldrig har været vrøvl med os i alle disse år, så synes jeg, at denne bøde skal trækkes tilbage?

Har fuld forståelse for, at personer der gang på gang sløser med sådanne ting, skal have en straf, men det er der jo ikke tale om her.

Håber på et positivt svar. Er på ferie i uge 39 og 40, men kan træffes på mail.

God dag, med venlig hilsen Finn Juncker

Svaret fra Skat:

"Vi har vurderet din begrundelse og mener ikke, at der her er tale om særlige omstændigheder, der kan begrunde en fritagelse, fordi det ikke er dokumenteret, at selvangivelsesoplysningerne rent faktisk er indgivet. Du har muligheder for at klage over vores afgørerelse til Landsskatteretten".

Det ønsker jeg ikke at bruge min tid på, har før prøvet det, er spild af god tid.

Utroligt at en god kunde skal behandles sådan, synes navnligt, at det er umoralsk, at Skat ikke bare kunne trykke på en knap på pc'eren den 2. juli og skrive en pænt brev, at vi havde glemt at indsende, så havde de haft selvangivelsen senest tre dage efter, og dermed var min bøde kun på kr. 600.

- Sådan behandler jeg mine kunder, med godt resultat.

Hvorfor bliver jeg altid behandlet dårligt af Skat? F.eks. borgmestre i Odense/Faaborg og bestyrelsen i et lokalt pengeinstitut i Faaborg kan rejse på helt klart skattemæssige ulovlige rejser, ja, sågar en erhvervsskatterevisor på det gamle Skat i Faaborg, kan gøre det. Der vender Skat bare det blinde øje til, hvorfor denne forskelsbehandling?

Skatteminister Kristian Jensen forstår ikke, at der er så mange af hans kunder, der har dårlig moral ang. skat. Prøv dog at fortælle dine egne medarbejdere, hvordan man burde udøve kundeservice, tror det kan betale sig. Vil gerne mødes med skatteministeren, hvis han har tid, og fortælle lidt om mit dårlige liv med SKAT, og hvordan det kan gøres meget bedre.

Sådan behandler man ikke en gammel kunde

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce