Yderligere forsinkelse

Tim Andersen

Yderligere forsinkelse

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

byplanlægning

Odenses borgmester, Jan Boye, (K), har foreslået at ansvaret for kanalforbindelsen og Thomas B. Thriges Gade skal flyttes over til ham. Argumentet er, at han vil sikre en bedre styring af projekterne, men i virkeligheden kommer manøvren til at koste måneder, ja, måske års, forsinkelse af kanalforbindelsen.

For det første kan man spørge sig selv, hvorfor Jan Boye pludselig har fået denne idé nu? Man får meget let den følelse, at det mere drejer sig om hvem, der er den største kebab i byen frem for saglige argumenter.

Jan valgte nemlig hverken at fremlægge idéen for byrådet eller By- og Kulturforvaltningen først, men i stedet direkte til avisen. Hvem sagde samarbejde?

Argumentet med, at der nu skulle komme bedre styring på projektet, klinger også hult.

Igennem hele Jan Boyes politiske tid har han sagt, at han ville tage et ansvar for kanalforbindelsen, uden at der reelt er sket noget. Som amtsborgmester lovede han at sætte penge af til broen. De kom dog aldrig, hvilket ellers kunne have betydet at vi ville have haft en næsten færdig bro i dag.

Ej heller som borgmester i Odense har han formået at udrette meget, når det kom til kanalforbindelsen. Ingen af de tre skiftende konservative trafikministre har han kunnet overtale til at medfinansiere broen, og den forsinkelse, der er kommet i dag, er mindst lige så meget hans ansvar, som alle andres i byrådet.

Nu vil han så hive hele projektet, sammen med Thomas B. Thriges Gade-projektet over i hans egen forvaltning. Her er dog ingen ekspertise med sådanne projekter, så samtidig med er det meningen, at de 300 medarbejdere, der sidder i By- og Kulturforvaltningen, skal flytte med.

Det siger sig selv, at sådan en manøvre vil koste lang tid. Det store spørgsmål er derfor, hvorfor Jan Boye pludselig nu vil forsinke kanalforbindelsen yderligere?

Det kommer desværre til at gå ud over helt almindelige odenseanere, der bor omkring Thomas B. Thriges Gade, for når den bliver lukket, vil de 30.000 biler, der hver dag kører igennem, flyde ud i det nærliggende kvarter - og ikke over en kanalforbindelse. 

Yderligere forsinkelse

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce