DR: Det er en voldsom dæmonisering af DR, Svend Åge Jessen fremturer med i sit indlæg 15. marts.

DR har ikke monopol, som Jessen skriver. Vi har otte tv-stationer, hvoraf det dog kun er DR og TV 2, der sender nyheder, men det skyldes udelukkende seernes vaner - TV3 har jo forsøgt sig.

Jessen lider tilsyneladende af en voldsom allergi over for alt, hvad der har med oppositionen at gøre. Det kunne tænkes, der var en grund til, at man inviterer Engell, Seidenfaden og Metz. Måske fordi disse har en stor viden om aktuelle politiske emner.

Hvis Jessen fulgte lidt med, ville han bemærke, at opgørelsen over DR's valgdækning kun viser to problemer: Det Radikale Venstre fik for megen omtale i forhold til partiets størrelse, og Dansk Folkeparti fik for lidt.

Jeg er ikke journalist, men jeg ved dog lidt om de journalistiske kriterier. En forklaring på skævvridningen kunne være, at R stod til fremgang, hvilket alt andet lige gjorde R mere interessant end DF, som stod til status quo.

At Socialdemokraternes formandsvalg udelukkende angår Socialdemokraternes medlemmer, er en værre gang ævl.

Jessen foreslår, at samtlige DR-ansatte burde redegøre for, hvor mange penge, de tjener uden for DR. En meget afskyelig tanke. Hvor er tilliden blevet af?
  • fyens.dk