Vilkårene skal forbedres

Vilkårene skal forbedres

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

prostitution

Dorit Otzen, forstander for Reden, svarer i et læserbrev på mit forslag vedrørende statsautoriseret prostitution. Dorit Otzen henviser til en tysk undersøgelse, der bl.a. peger på, at de prostituerede i 2004 i høj grad oplever vold og chikane. Der er dog ikke noget ved undersøgelsen, der viser, at de skulle have haft det bedre før indførelsen af licensprostitution i 2000.

Men nej, selvfølgelig ønsker jeg ikke, at de prostituerede skal hverken chikaneres eller udsættes for vold, ligesom jeg selvfølgelig heller ikke vil give menneskesmuglere bedre vilkår, derimod ønsker jeg at give de prostituerede bedre vilkår, end de har i dag.

Man kan spørge sig selv, om det er rimeligt, at de prostituerede end ikke kan være i en fagforening, eller lovligt kan have en sikker og tryg arbejdsplads, hvor nogle andre end dem selv sørger for de praktiske foranstaltninger?

Jeg tror dog, at det helt essentielle i denne debat kan føres tilbage til to simple spørgsmål. Er kvinder svage væsener, der skal beskyttes mod verdens onder, eller kan de på lige fod med mænd tage vare på sig selv, og skal de derfor også have frihed til at bruge deres krop, som de selv vil? Og skal prostitution anerkendes som et reelt erhverv, eller skal det i feminismens navn stemples som kvindeundertrykkelse af værste skuffe, og dermed forbydes?

Jeg tror, at jeg og Dorit Otzen er grundlæggende uenige.

Vilkårene skal forbedres

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce