FORTOV: På Agedrupvej stopper fortovet ud for Sportoften, så er det slut med fortov og trafiksikkerhed, kan nogen så kan forstå det?

Det har jeg tit spekuleret over, når jeg går tur – det er måske bare aldrig fra blevet lavet færdigt fra kommunens side, for enhver vil da mene, at det ville være helt normalt, at fortovet fortsatte hen til præstegården, sognegården, kirken og kirkegården, som er et sted, der berører os alle. Som det er nu, er det direkte farligt og ikke spor morsomt at færdes på Agedrupvej, hverken som fodgænger eller cyklist.

Derfor er det vanskeligt for os at forstå fornuften i, at der bare bruges millioner af kroner på forskønnelse af den indre by, når vi mangler de mest basale ting som fortov, så sikkerheden for lokalbefolkningen kan komme op på niveau med det øvrige Odense.

Vi herude er trods alt skatteborgere i Odense kommune – godt nok bor vi i udkanten af byen, men det betyder vel ikke, at vi fortsat skal være kommunens stedbørn – for vore skattekroner er lige så velkomne i den slunkne kommunekasse som andres.

Derfor mener jeg, at vi ikke kan handle om menneskers sikkerhed, det skal bare være i orden.
  • fyens.dk